Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wilde Frank de Boer als hoofdcoach: ‘Maar ze vroegen tweede gesprek...’

Laatste update:

Ajax heeft begin dit jaar geprobeerd om Frank de Boer aan te stellen als interim-trainer. De Amsterdammers wilden de coach, die in het verleden vier keer op rij kampioen werd met de club, binnenhalen als tijdelijke vervanger van de ontslagen Alfred Schreuder. "Ze wilden nog een tweede gesprek voor ik interim kon worden. Daar heb ik voor bedankt", onthult de coach in een exclusief interview met het Algemeen Dagblad.

De Boer kwam bij de clubleiding van Ajax in beeld toen de resultaten begin 2023 alsmaar slechter werden. De oud-verdediger, die deze zomer aan de slag ging als coach van Al-Jazira in de Verenigde Arabische Emiraten, werd aanvankelijk benaderd om als ervaren assistent te gaan fungeren naast Schreuder, maar zag die rol niet zitten. Op 26 januari besloot Ajax om Schreuder te ontslaan, nadat de club die avond thuis niet verder was gekomen dan een 1-1 gelijkspel tegen FC Volendam.

Ajax klopte na het congé van Schreuder wederom aan bij De Boer, ditmaal voor de functie van interim-hoofdtrainer. Het idee van de leiding was om John Heitinga aan te stellen als assistent voor De Boer. "Daar hebben we over gesproken, maar ze wilden nog een tweede gesprek. Ik dacht: hallo, jullie weten toch wel wat jullie aan mij hebben?" Toen De Boer bedankte, schoof Ajax meteen Heitinga naar voren als interim-coach.

"Ik zag het aanvankelijk wel zitten om het seizoen af te maken", zegt De Boer, die eind januari nog kansen zag om Ajax ondanks een vijfde plek in de Eredivisie naar de landstitel te loodsen. "Maar die ochtend werd ik alweer om vijf uur wakker. Toen dacht ik: dit moet ik niet willen. Ik heb toen Edwin van der Sar meteen gebeld en bedankt. Ten eerste omdat ik geen zin had om me in nog een gesprek te moeten bewijzen en ten tweede omdat het malen midden in de nacht alweer begon. Dat was juist waarom ik afstand had genomen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Die opmerking over 5 uur wakker worden en het malen is wel eerlijk. Kan ik me goed voorstellen dat je dat niet wil. Verder had ik Frenk graag teruggezien met Sjonnie als assistent. Was eerlijker geweest voor Heitinga ook. Frank de Boer voor altijd held in Amsterdam wat mij betreft, jammer dat ze het niet aandurfden vorig seizoen.

28 juli 2023 om 21:57

Mwa, betreft jouw vierde zin: Je kunt er maar beter vroeg bij zijn als je moet concluderen dat iemands het nog lang niet in de vingers heeft. Nu weet je in ieder geval dat Heitinga nog veel te veel moet leren. Voor Heitinga is het even slikken, maar voor beiden is het 't beste. Ajax zit niet met een coach die het niet in de vingers heeft en Heitinga kan elders ervaring opdoen.

29 juli 2023 om 11:49

Hehe, Ajax zit niet met Heitinga als lichtgewicht nee, maar Steijn is ook geen zwaargewicht of iemand die qua visie/uitstraling bij de club past... Heitinga was te licht, maar als je vervolgens iemand aanstelt die ook te licht is voor de functie schiet je niet veel op... Steijn schat ik trouwens wel iets hoger in dan Heitinga hoor, maar qua trackrecord bij zijn vorige clubs heeft hij mij echt totaal niet overtuigd de trainer voor Ajax te kunnen zijn.

28 juli 2023 om 22:01

Frenk-de-Boer-bal

nee doe maar niet!

Was nu al slaapverwekkend met Heitinga, maar FdB zou hem overtreffen.

Edwin heeft een beperkt netwerk blijkt weer. Hamstra, Huntelaar te onervaren en sleutels gegeven, Heitinga FdB, Schreuder.

Niet echt iemand die out-of-the-box kan denken. En andere bekenden schoffeerde hij liever Bogarde, of negeren met Seedorf.

28 juli 2023 om 22:31

@Krillin, out of the box denken lijkt in jou geval vooral op ordinair gokken. Seedorf was een hele succesvolle voetballer, in het buitenland. Daar was een rede voor. Verder was hij nergens een succesvolle trainer maar zou door jou zo voor de groep gezet worden omdat dit out of the box denken is…. Werkelijk? Out of de box denken is een middel en geen doelstelling! Hem nadragen dat hij Seedorf niet heeft aangesteld is dus ronduit belachelijk! Bovendien, Maurice Stein aanstellen is ook Out of the box denken dusssss…

28 juli 2023 om 23:02

Tiptopp

Al vroeg aan de drank? Ik geef nergens aan om Seedorf voor de groep te zetten. Geef alleen aan dat hij andere bekenden van hem geschoffeerd of genegeerd had.
Wat gewoon zeer associaal gedrag is.

28 juli 2023 om 22:06

Jij had Frank en Johnny samen willen zien? Deze 2 heren hebben laten zien niet eens te weten wat Ajax voetbal is. Dubbele dosis Tikkie terug tikkie breed. Dan was de hel echt losgebarsten. Deze 2 zijn totaal niet geschikt om Ajax coach te zijn.
Kijk naar wat Steijn zn ideeen zijn in die interviews vandaag en dan zie je dat hij zelfs nog beer weet wat Ajax voetbal inhoudt. Bal veroveren en meteen naar voren denken. Nou die visie hebben deze 2 heren niet.

28 juli 2023 om 22:30

Ik ben groot Frank de Boer fan! Liet het team naar de mogelijkheden voetballen en bezorgde ons prijzen met een matige selectie en was altijd helder in de communicatie. Enorm knap gedaan van hem toen.

28 juli 2023 om 22:30

Je kan wat zeggen maar Frank is wel 4 kampioen geworden met slechtere selectie dan afgelopen jaar. Ik vind dat je niet kan verwachten . Soms moet je spel aanpassen op je spelers materiaal. Ik denk dat je Heitinga pas echt goed kon beoordelen als hij een gewone voorbereiding had gedraagd

28 juli 2023 om 23:44

4 keer kampioen en had 5 keer moeten zijn wat wil je nog meer. Gaat geen coach beter doen hoor men soccerfan

29 juli 2023 om 04:23

Frank de Boer zijn voetbal in het eerste kampioenschap was ook nog eens fantastisch. Iedereen vond hem een verademing. Ook enorm gepassioneerd en juist hartstikke aanvallend ngesteld voetbal. Hij speelde onder andere ook een aantal keer 3-4-3 (ik meen tegen 3-5-2 en/of 4-4-2 ploegen) en dat vond iedereen prachtig.

Helaas moest hij in de laatste twee seizoenen veel concessies doen door totaal gebrek aan kwaliteit in de selectie. Nog spijtiger is dat blijkbar zoveel mensen enkel dat gedeelte van zijn trainerschap nog herinneren.

29 juli 2023 om 07:45

@soccerdan, interim trainer, dus voor een half jaar! Dat was prima geweest, beste man is 4x kampioen met Ajax geworden.

30 juli 2023 om 01:35

De boer speelde pas saai voetval vanaf het moment dat de selectie 10x minder werd, dan de huidige selectie. Dat hij desondanks kampioen werd was gewoon intzettend knap.

Toch een blunder, denk dat een De Boer niet gek zou zijn voor die 6 maanden.

28 juli 2023 om 22:07

Een tweede gesprek is toch niet perse verkeerd? Ik denk dat het inderdaad een (betere en) prima tussen-paus was geweest

29 juli 2023 om 01:57

Sterker nog. Ik zou altijd een 2e gesprek inplannen om de verwachtingen van beide kanten nog eens duidelijk te hebben

28 juli 2023 om 22:08

Maar de Boer hoeft ook niet te denken dat hij zomaar bij Ajax even binnenkomt. We zeggen allemaal dat Ajax goed doordachte keuzes moet maken over spelers en trainers. Dan is Ajax voorzichtig, en wat is voorzichtig... een tweede gesprek hebben we toch allemaal bij een sollicitatie. Beetje triestig van de Boer om te denken dat je zo groot bent dat je met een gesprekje meteen binnen moet komen.

28 juli 2023 om 22:12

Voor 6 maanden is het natuurlijk onzin om iemand als de boer voor een 2e gesprek te vragen als hij 4 jaar onder vd sar heeft gewerkt. Wat moet hij nog vertellen wat ze nog niet weten dan?

28 juli 2023 om 22:13

Inderdaad PSVVV-Venlo

28 juli 2023 om 22:32

Een 2e gesprek bij bijna alle functies en sollicitaties gebruikelijk vaak omdat er na eerste gesprek nog nieuwe vragen opdoen.

28 juli 2023 om 22:38

Dan belt hij de boer toch even? De relatie tussen ajax, vd sar en de boer is toch geen standaard situatie meer gezien het verleden.. ze kennen elkaar al 30 jaar als speler en trainer nota bene

30 juli 2023 om 01:36

Het ging om 6 maanden. Niet om een 3 jarig plan. Beetje triest dat men dit niet inziet.

29 juli 2023 om 08:39

Frank de boer is de slechtste coach van Nederlandse bodem, heb je zijn carrière wel gevolgd. Laatste 2 jaar ajax, inter, crystal, atlanta en oranje waren historisch zwakke prestaties

Poh, dat zou de kers op de taart zijn geweest afgelopen seizoen, Frank de Boer als trainer van Ajax. “Ten eerste omdat ik geen zin had om me in nog een gesprek te moeten bewijzen” is ook wel een lachwekkende uitspraak na al z’n mislukte avonturen.

28 juli 2023 om 21:50

In plaats van De Boer kreeg je een Heitinga die geen idee had wat hij moest doen. Was voor Heitinga beter om assistent te worden en een De Boer die iig de basis weet.
Zou De Boer nooit als trainer houden, maar een ervaren man met succes bij Ajax had het beter gedaan dan Heitinga denk ik.

28 juli 2023 om 22:08

Hoezo een lachwekkende uitspraak? En wat hebben zijn mislukte avonturen ermee te maken? Je zou hooguit kunnen vragen wat ie geleerd heeft van die avonturen.. maar dat kan al in t eerste gesprek. Zijn punt is dat ze weten wat ze aan hem hebben en dat kan ik wel begrijpen. Daar is echt geen 2e gesprek voor nodig. Je wil hem of je wil hem niet.

29 juli 2023 om 04:26

Een tweede gesprek is de normaalste zaak van de wereld, misschien iets afhankelijk van hoe lang het eerste gesprek is. Voor een functie als deze mag je toch best verwachten dat er een tweede gesprek nodig is waarbij je echt eens de diepte in gaat hoe de beoogde trainer verwacht het tij te gaan keren, welke opstellingen hij in gedachten heeft, welke randzaken en -voorwaarden hij nodig heeft, wat de definitie is van succes enz enz enz. Echt de normaalste zaak van de wereld dat je dergelijke verdieping wilt doen.

30 juli 2023 om 01:39

2e gesprek is totaal onnodig. Dat is een beetje het niveau van een simpele manager die binnen een normaal bedrijf niet weet wat hij doet. 1 men kent elkaar al persoonlijk en weet wie hij is. Dus in 1 gesprek kun je alles simpel afhandelen

28 juli 2023 om 22:15

Of na z’n 4 landstitels (bijna zelfs 5)….

29 juli 2023 om 00:40

Daar gaat een tweede gesprek ook niks aan veranderen. De mislukte avonturen kent iedereen wel. De Boer zou inderdaad bij Ajax niet op tweede gesprek hoeven komen. Die credits heeft ie wel verdient vind ik.

Hahaha, een trainer benaderen die hopeloos mislukt is in het buitenland, en dan nog door hem geweigerd worden😂

28 juli 2023 om 21:47

Een trainer die hopeloos mislukt is in het buitenland, die zich te goed voelt voor een tweede gesprek is pas belachelijk.

28 juli 2023 om 22:08

Ligt er aan welk doel dat tweede gesprek had. Zoals de Boer al aangeeft; ze weten voor welk voetbal hij staat en hoe hij als mens is. Dan zeg je daar ja of nee tegen. Lijkt mij tenminste.

28 juli 2023 om 22:21

Zelfs als je weet voor wat voor voetbal hij staat kan je nog altijd een tweede gesprek aan gaan om te kijken of hij wel zijn soort voetbal kan spelen met de spelers die aanwezig zijn, wat hij kan betekenen voor de ontwikkeling van spelers in die half jaar en om te zien of hij nog wat geleerd heeft van zijn mislukte avonturen.

28 juli 2023 om 21:48

Ja, dan kan je beter een trainer benaderen die Ajax vanuit het niets 4x kampioen heeft gemaakt en die ervoor heeft gezorgd dat Ajax ook Europees weer serieuze aansluiting vond. Het is maar net hoe je het benadert.

28 juli 2023 om 22:07

Heeft Frank er weer voor gezorgd dat Ajax europees aansluiting vond? Nee hoor dat was Bosz.

28 juli 2023 om 22:19

Soccerfan, jij bent te veeleisend.

Als straks Kuijt met Pratto en Kazim-Richards als assistenten vier keer kanpioen wordt, ga ik mjn eerste tattoo halen met deze drie heren ...

28 juli 2023 om 22:44

Soccerfan: volgens mij was het inderdaad Frank de Boer die in zijn eerste wedstrijd gelijk speelde uit tegen Milan en in de jaren daarna in de groepsfase CL tegen o.a. Barcelona en City goede resultaten boekte. Dus kom alsjeblieft niet aan met dat EL succes daarna onder Bosz (wat zeker knap was, daar niet van).

28 juli 2023 om 22:49

Frank won zelfs 0-2 in San Siro. De resulteren van Frank in Europa waren niet super, maar hij heeft wel een basis gelegd voor de (goed) gevulde portemonnee die we hebben/hadden. Dus indirect heeft hij er wel voor gezorgd ja!

28 juli 2023 om 23:47

Haha wat een klets op deze avond

29 juli 2023 om 02:00

Sterker nog. De CL resultaten waren zelfs prima. Had alleen echt dikke pech. In de EL heeft hij het wel telkens laten afweten

29 juli 2023 om 03:01

Wie waar voor de basis heeft gezorgd daar zullen we het wel niet over eens worden.

Maar Bosz heeft wel het geld uit mogen geven wat de Boer in de CL bij elkaar had gespeeld. Die heeft in 1 jaar meer transfer budget gehad dan de Boer in de 4 of 5 jaar daar voor bij elkaar.

30 juli 2023 om 01:40

Nee dat was de boer. Zonder de boer was men namelijk nooit zo ver gekomen.

Godzijdank, meest verschrikkelijke voetbal. Ja 4x kampioen maar met een verschrikkelijk laag puntenaantal. 4 jaar de kampioen van de armoede.

28 juli 2023 om 21:50

Als hij met verschrikkelijk voetbal tweede was geworden was ik tevreden hoorm

28 juli 2023 om 22:00

Altijd bijzonder om te lezen hoe Een deel van de Ajax aanhang haar oude helden waardeert. Als speler onderdeel van een van de beste Ajax teams ooit. En als trainer in een zeer slechte periode Ajax 4x de landstitel en CL voetbal bezorgd. Met die prestatie heeft hij hoogstpersoonlijk Marc Overmars het budget bezorgd waarmee ze de basis konden leggen voor het succes van Ten Hag.

Hij heeft gelijk. Juist hij hoeft zich niet meer te bewijzen, Van der Sar kent hem als geen ander.

28 juli 2023 om 22:24

Helemaal eens @BurdyM, De Boer was coach in de tijd van “Mark Netto” en haalde desondanks 4 (bijna 5) landskampioenschappen binnen. Wat verwacht men dan…een geweldig geoliede machine die mooi aanvallend speelt, kampioen wordt met elk jaar weer een team waar de beter verkocht zijn en aangevuld wordt met goedkope shizzel??? Wie dat verwacht adviseer ik vooral te stoppen met Fanta te drinken want ze fantaseren al te groot.

28 juli 2023 om 22:27

Echt lachwekkend he. Ik schaam me.voor mijn mede ajacieden. Met soccerfan hier vooraan. Die peter bosz een veer in zn reet steekt omdat die een keer bijna een prijs gad.

28 juli 2023 om 23:14

BurdyM

Ik kijk altijd met verbazing als ik Ajacieden zo zien reageren. Allemaal korte geheugen. Laten we vooral vergeten dat FdB Ajax x4 kampioen maakte terwijl er ook nog een bestuurstrijd was, dat de nieuws domineerde voor 2 seizoenen.

29 juli 2023 om 02:31

Dat vergeten we zeker niet!

Als Frank de Boer zich te goed voelt om een tweede gesprek aan te gaan bij Ajax dan is er iets goed mis in het gedeelte in zijn pannetje wat kritisch zou moeten kunnen kijken naar zijn eigen functioneren.. Wat een misplaatste arrogantie!

28 juli 2023 om 21:55

Nou ja, we hebben het hier wel over een interim-functie van een halfjaartje. Het is wel wat vaag dat je daar uberhaupt een tweede gesprek voor nodig hebt.

28 juli 2023 om 22:06

Een half jaar is een lange tijd he, het was ook echt niet zo dat Ajax al “klaar” was. Ze zaten nog in Europa, de beker en hadden makkelijk kampioen kunnen worden! Je hebt jezelf aardig in de voet geschoten door Heitinga daar neer te zetten, maar je had jezelf in mijn ogen nog veel belachelijker gemaakt als je deze stoethaspel van een trainer weer in dat stoeltje gedrukt had!

28 juli 2023 om 22:10

Als Frank de Boer iets heeft bewezen, is het wel dat hij met een matig Ajax kampioen kan worden.

28 juli 2023 om 22:16

Van stoethaspel moest ik toch wel even gniffelen, dank Yoeri

28 juli 2023 om 22:29

Met een matig Ajax zonder concurrentie ja. Dat was vorig seizoen allesbehalve zo.

28 juli 2023 om 22:02

Wat een onzin. Iedereen weet wat Frank de Boer kan brengen en wat hij niet kan brengen. Waarom heb je dan een tweede gesprek nodig? Ik heb het hier eenmalig zelfs geopperd om hem aan te stellen en binnen een vriendenkring vaker. Frank weet hoe het is als Ajax in de shit zit en deze selectie is veel sterker dan hij voorheen had. Vooral het verdedigende gedeelte had al een hoop gescheeld en veel meer punten opgeleverd

28 juli 2023 om 22:10

Houd toch op zeg.. Frank de Boer is kampioen van de armoede geweest in Nederland, is overal verder hard en snel uitgelachen en weer op pad gestuurd en wordt compleet niet serieus genomen als trainer.

Denk je dat er in die spelersgroep ook maar iemand op Frank de Boer zat te wachten? Sommige kennen hem nog van het Nederlands elftal he, zoiets gaat snel leven binnen een groep als hij toch maar de “interim” is..

28 juli 2023 om 22:17

Dat is jouw mening Yoeri, maar ik ben van mening dat de aanpak van Frank ‘gewoon’ zal werken bij Ajax/in Nederland.

Met je tweede alinea ben ik het overigens wel deels met je eens, maar Frank maakt wel korte metten met vedette gedrag doorgaans. Dus dat had echt beide kanten op kunnen gaan

28 juli 2023 om 23:17

4x kampioen door armoede In Nederland. Tuurlijk joh! Want hij kon er wat aan doen dat andere hun wedstrijden niet wonnen.

28 juli 2023 om 23:50

@Klene, ik denk niet dat De Boer zijn oude stokpaardje van stal had kunnen trekken. Als coach van Ajax werd iedereen die hem half scheef aan keek naar Ajax onder 21 verbannen, maar als interim kun je dat soort dingen niet doen en moet je het hebben van je natuurlijke vermogen om een groep te managen. Daar schiet hij enorm tekort..

28 juli 2023 om 23:52

@Sankento, hij kon er niets aan doen. Hij zal voor de incompetentie van de toenmalige leiding van PSV, de financiële malaise bij Feyenoord waardoor ze compleet in de heropbouw zaten of het financiële ineenstorten van Twente iedere avond voor het slapen gaan een kaarsje hebben opgestoken en een dankgebedje richting iedere denkbare godheid gedaan hebben..

29 juli 2023 om 09:21

Ajax zat natuurlijk wel in een geweldige fase en was niet net 10 jaar op rij geen kampioen geworden. Hij had daarnaast ook geweldige selecties tot zijn beschikking met een aanval van Ebecilio Siem de Jong en Ozbiliz. Echt zelden iemand zoveel onzin lullen als jij.

Frank de boer, als speler met Ajax de Uefacup, de Champions League en de Supercup gewonnen en 5x landskampioen geworden. Als trainer 4 keer Ajax de titel bezorgd. En die vraag je om een tweede ronde gesprek terwijl het zelfs om een interumklus gaat?

28 juli 2023 om 22:11

Heb je gezien hoe de rest van zijn trainerscarrière verliep?

28 juli 2023 om 22:47

Ja, net als elke ander persoon met een tv. Dus met die kennis kan je hem of wel of niet uitnodigen. Een tweede ronde doe je echter alleen bij onbekenden, of mensen die je kent en die zelf solliciteren. Ajax nodigt de Boer uit met een Ajax cv die door weinig geevenaard is. Dan is een tweede gesprek inplannen lachwekkend, helemaal voor een tijdelijke klus.

28 juli 2023 om 23:26

Je wil toch context achter die beweegredenen? Wil jij iemand aan het roer zetten van het belangrijkste orgaan van een beursgenoteerde organisatie, zonder fatsoenlijke sollicitatieprocedure? Ook vrij lachwekkend, als je het mij vraagt.

28 juli 2023 om 23:48

Hij heeft de job al gedaan 4 jaar, en je belt hem zelf of hij je een half jaar uit de brand kan helpen. Dan laat je hem niet als een nobody een tweede ronde gesprek doen voor de job waarvan je al weet hoe die het gaat doen (daarom heb je hem tenslotte uitgenodigd)

29 juli 2023 om 00:18

Dus als je een potentiële kandidaat zelf belt voor een openstaande vacature, betekent dat dat diegene de hele procedure maar kan skippen? Op basis van het feit dat hij in het verleden dat gedaan heeft?

Bijzondere manier van recruitment waar jij werkt. Zeker voor zo'n vooraanstaande functie.

29 juli 2023 om 01:39

Stel dat Ancelotti halverwege volgend seizoen wordt ontslagen, en Perez belt Zidane op of hij als interim het seizoen wil afmaken, en Zidane heeft er wel oren naar en komt langs en heeft een goed gesprek, wat zou je er dan van vinden als Zidane wordt gebeld ‘je bent door naar ronde 2 we spreken je graag op die en die dag weer voor een tweede gesprek’. Tamelijk bizar, niet?

29 juli 2023 om 07:48

Allereerst; Zidane is na zijn carrière bij Madrid niet overal hopeloos gefaald. En dan nog, vind ik het allesbehalve raar om iemand te vragen en vervolgens alsnog een goede sollicitatieprocedure te houden. Hij wordt geen vakkenvuller. Hij wordt manager van de belangrijkste bron van inkomsten van je onderneming.

Als we dan toch met vergelijkingen komen;

Stel; de directeur van afdeling Innovation van Apple gaat weg. Ze huren headhunters in om te zoeken naar een (tijdelijke) vervanging. Deze headhunters komen uit bij een voormalig werknemer uit die er na zijn vertrek bij iedere baan een ongekende puinzooi van heeft gemaakt, en overal is weggestuurd. Moeten de hoge heren van Apple hem na het routinematige kennisgesprek klakkeloos weer aannemen?

29 juli 2023 om 08:14

De Headhunters hebben een grotere afstand tot die kandidaat dan Van de Sar die tig jaar week in week uit met de Boer de wereld is overgereisd en daarna 4 jaar heel dicht met hem heeft samengewerkt toen de boer coach was. Maar als je het zo stelt, snap ik je punt en voorzichtigheid is inderdaad geboden. Het zal er ook van afhangen hoe het gegaan is, en wat er gecommuniceerd is over het doel van het tweede gesprek. Het is een beetje de toon die de muziek maakt hier.

29 juli 2023 om 08:33

Daarom zijn het headhunters. Die weten hoe je zo'n proces goed kunt inrichten. Ik mag lijen dat persoonlijke gevoelens of ervaringen geen invloed hebben op de sollicitatieprocedure. Dar Van der Sar en De Boer goed zijn op privégebied, betekent niet dat De Boer een ander proces hoort te krijgen dan wanneer Van der Sar een ander belt om te polsen of hij geïnteresseerd is in de functie.

Na één gesprek iemand aannemen, al is het maar voor een interimfunctie, voelt bij mij als overhaast. Vergeet niet dat het toen met het WK een lange periode was waarin je een trainer kon aanstellen, en je dus tijd en ruimte had om tot een goede keuze te komen.

Dat het alsnog niet gelukt is, ligt aan de incapabele mensen daar. Maar de mogelijkheden waren er.

Frank de Boer moet toch echt even bij zichzelf gaan nadenken of hij het allemaal goed ziet. Ja, hij is vier keer achtereenvolgend kampioen geworden met Ajax, maar daarna is z'n carriere samen te vatten in twee woorden: "grote flop". Nou moet ik zeggen dat een tweede gesprek wel wat vaag is voor een rol als interim voor een halfjaar, maar op dit moment heeft Frank de Boer weinig te kiezen als hij een relevante Europese club wil coachen. Anders wordt het toch echt de lage subtop van een middelgrote competitie of lager. Na Ajax was het namelijk niet enkel slecht, maar ronduit dramatisch. Z'n Amerikaanse avontuur was dan wel weer oke, maar dat was het dan ook wel. Als bondscoach ook totaal incapabel gebleken.

28 juli 2023 om 22:03

Het gaat er niet om of je hem een flop vind of niet, jij zou hem vermoedelijk niet als kandidaat zien, dat is prima, ik wellicht ook wel niet. Maar als iemand bij je als speler ‘gewerkt heeft’ en toen alles won wat er te winnen viel en daarna als trainer bij je gewerkt heeft en toen 4 keer kampioen werd, en je benadert hem zelf of hij oren heeft naar een tijdelijke klus.. dan ben je echt niet goed als je hem dan zegt dat die op een tweede ronde moet komen.

Niet te geloven. Dat dat uberhaupt een optie was. Vreselijk voetbal, wekelijks in slaap vallen en jaren daarna volledig mislukt is en dan wil je hem terug. Dan waren veel supporters helemaal doorgeslagen. Ja leuk die 4 kampioenschappen maar man wat liet de concurrentie elke kans op die titel liggen. Dat was niet omdat Ajax zo best was.

28 juli 2023 om 23:15

Typisch Nederlands om 1 van je clublegendes zo af te zeiken. Werd in zn eerste jaar toen hij instapte met 11 punten achterstand in de winter nog kampioen door 15 wedstrijden op rij te winnen.

Speelde in San Siro een ijzersterk Milan weg met 0 2. Zlatan, Seedorf en Ronaldihno speelde gewoon. Speelde de jaren erna City en Barca weg in eigen stadion met mooi voetbal. Overklaste Twente in de kampioenswedstrijd met mooi voetbal. Hij had een supermatige selectie en haalde daar het beste uit. Je vergeet dat door zijn kampioenschappen en europese wedstrijden. Financieel de basis is gelegd voor het succes onder Bosz en ten Hag. Overal ter wereld wordt je met 4 kampioensschappen op rij als een held gezien. Maar bij Ajax heb je echt veel zeikerds.

Denk je dat het de fans van Chelsea, Inter, Roma of United ook maar ene reet interesseert hou ze die Europese bekers pakte onder Mourinho? Met parkeer de bus? Nee die zijn blij dat ze wonnen. Maar al had F de Boer een europa league gepakt met Ajax. Hadden mannen als jij nog geroepen. JA MAAR HET HAD GEMOETEN MET AANVALLEND VOETBAL, DOMINEREN EN DE TEGENSTANDER WEGSPELEN. IK WILDE DE FINALE NIET WINNEN MET 1 0 EN TIKKIE TERUG. IK WILDE ZE MET 5 0 KAPOT SPELEN.

Heb eens wat respect voor Frank de Boer. Zo over hem praten maakt je alles behalve een echte Ajacied. Voor echte Ajacieden is Frank namelijk gewoon een held en clublegende

28 juli 2023 om 23:20

Ajax_fan1990

100% mee eens. Plus er was helemaal geen geld om spelers te halen waardoor wij het moesten doen met de Sana's van deze wereld. Ongelooflijk hoe dat weer snel vergeten wordt.

28 juli 2023 om 23:53

Amen soccerfan is niet serieus te nemen

FdB was gewoon een veel logischere beslissing geweest. Het spel onder de Boer was misschien niet het meest attractief, we zijn wel 4x kampioen geworden met hem, waaronder de 3e ster. Heitinga was geen onlogisch alternatief maar helaas werkte dat niet.

De meest succesvolle Ajax trainer van de afgelopen jaren na van Gaal. Deze man moet je toch gewoon blind terugnemen, wat een enorme (maar o zo typische) blunder.

28 juli 2023 om 22:26

Zo, last van je korte termijn geheugen en Erik ten Hag vergeten? Of wil je hier trollen door dit als extreme blunder te bestempelen?Edit: Laar maar trouwens, waarschijnlijk kijk je alleen maar naar de cijfertjes en niet naar het complete plaatje (aantrekkelijk spel, grote transferuitgaven, Europees presteren,…).

28 juli 2023 om 23:18

Dat had Frank met de selectie van Erik ook wel gekund. Vergeet niet dat Frank een enorm matige selectie had. En hij de basis legde (financieel) voor een later succes van Bosz en Ten Hag. Liever een Frank de boer die titels pakt. Dan een Bosz bij wie het net niet is. Ddnk je dat de chelsea fans het boeit dat ze met parkeer de bus de CL wonnen onder Mourinho ipv met oogstrelend voetbal? Nee joh ze zijn blij dat ze ee prijs wonnen

28 juli 2023 om 23:25

ajaxfans158

Ik denk dat je eerder last hebt van korte termijn geheugen. Grote transferuitgaven? Overmars heten niet voor niks NettoMarc toen FdB trainer was. Er was helemaal geen geld om Tadic, Ziyech en Blind voor groot salaris terug te halen.

29 juli 2023 om 00:43

@Ajax_fan1990 ik ben ten Hag zeker niet vergeten. Maar de Boer heeft gewoon beter gepresteerd.

29 juli 2023 om 11:41

Je bedoeld die ander. Ik was t met je eens haha

Jammer, had hem best wel weer een paar jaar als hoofdtrainer van Ajax willen zien

Was misschien niet eens heel gek geweest, dan maar even slaapverwekkend het seizoen zo goed mogelijk afsluiten ipv johnny voor de leeuwen gooien, waar johnny overigens zelf mee is ingestemd.

Maar goed, als als als. We zullen het nooit weten..

Ah, Dus meneer de Boer vindt zich wat groter dan de club? Waar nieuwe mensen komen die hem van naam kennen maar wellicht wat duidelijkheid willen? Kom op zeg.... Nee, veel beter in de zandbak gaan spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren