Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Yannick Carrasco kan door transferontwikkelingen alsnog naar de absolute top

Laatste update:

Door het zeer waarschijnlijke vertrek van Ousmane Dembélé naar Paris Saint-Germain heeft FC Barcelona zijn interesse in Yannick Carrasco nieuw leven ingeblazen. De Belg van Atlético Madrid stond eerder al op de radar van de Catalaanse grootmacht, maar verdere geluiden over een transfer bleven in juli uit. Met het vertrek van Dembélé in zicht lijkt daar nu verandering in te komen.

Eind juli bracht transfermarktexpert Fabrizio Romano het nieuws dat Dembélé in de belangstelling staat van PSG. De regerend landskampioen van Frankrijk had tot 31 juli de tijd om de afkoopclausule van LaLiga ter waarde van vijftig miljoen euro te activeren. De club slaagde daar uiteindelijk niet in, al blijft de verwachting dat Dembélé het Spotify Camp Nou deze zomer nog achter zich laat. Omdat PSG op tijd een formele brief naar Barcelona heeft gestuurd, blijft de 'privéclausule' van vijftig miljoen euro gelden.

De aanvaller heeft een persoonlijk akkoord bereikt met les Parisiens en de verwachting is dat hij Barcelona nog voor het einde van de week officieel verlaat. In Parijs moet hij de opvolger worden van Kylian Mbappé, die zijn contract niet wil verlengen en daarom afstevent op een vertrek uit het Parc des Princes. Barcelona ziet daarmee een belangrijke aanvaller vertrekken en om dat op te vangen is het andermaal uitgekomen bij Carrasco. De Rode Duivel had middels een clausule tot eind juni voor een bedrag van tussen de 16 en 19 miljoen euro overgenomen kunnen worden, maar Barcelona liet die mogelijkheid schieten. Carrasco ligt nog een jaar vast in het Cívitas Metropolitano.

Toch is de kans aanwezig dat Carrasco voor een soortgelijk bedrag alsnog naar Barcelona vertrekt, daar de club met Atlético om de tafel gaat om een transfer te bespreken. El Mundo Deportivo weet dat de Blaugrana een vervanger willen strikken met dezelfde kwaliteiten als Dembélé. Zo zou de betreffende opvolger naar binnen moeten kunnen snijden, gebalanceerd zijn, snelheid hebben en bereid zijn defensieve arbeid te verrichten. Carrasco stond eerder op de radar bij Barcelona als vervanger van Ferran Torres, die werd gelinkt aan een vertrek maar nog altijd speler van de club is. Met het naderende vertrek van Dembélé is Barcelona alsnog bij Carrasco uitgekomen. In recente jaren deden Barcelona en Atlético al zaken met de transfers van Memphis Depay, Antoine Griezmann en Luis Suárez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Wel pijnlijk voor Barca. Door clausules raak je eerst Neymar kwijt en nu Dembele.
Was Xavi ook door clause overgenomen of transfervrij?

Wel bzar dat PSG gaat janken als speler weg wil bij de club. Als de speler geen gebruik maakt van clausule of transfervrij wil gaan. Dan verklaart PSG oorlog aan de speler en clubs die interesse hebben.

Zelf boter op het hoofd en ook zulke praktijken doen.

1 augustus 2023 om 16:22

Ik snap de relatie even niet. PSG biedt op spelers de in hun contract genoemde transfersom. ze betalen dus wat de verkopende club als transfersom in het contract opgenomen heeft.

Wat heeft dat te maken met een speler die niet wil verlengen maar ook niet verkocht wil worden?

1 augustus 2023 om 16:27

Speedy

Het gaat om gebruik maken van een clausule. PSG heeft dus gewoon hier gebruik van gemaakt, wat dus ook mag. En wat een afspraak was tussen de club en de speler.

PSG gaat piepen als een eigen speler ook gebruik wil maken van een clausule die samen met de club is afgesproken.

1 augustus 2023 om 16:31

Wat bedoel je precies? Mbappe heeft juist besloten om GEEN gebruik te maken van de clausule in zijn contract, waardoor hij volgend seizoen gratis naar Madrid kan verkassen.. Het is dan toch aan PSG om hem de keuze te geven: of verlegen of vertrekken? Dat hebben ze nu gedaan. Het is weinig sympathiek, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat PSG wat aan die jongen wil verdienen.

1 augustus 2023 om 16:46

Yoericfc

Ja bedoel zelfde.

Er stond een clausule die Mbappe kon triggeren voor verlenging. Is samen met club afgesproken.
Mbappe maakt gebruik van de optie in het contrct (om niet voor bepaalde datum te lichten) en de club begint te piepen

1 augustus 2023 om 16:59

Nouja piepen, ze hebben hem gewoon de keuze gegeven. Verlengen of vertrekken, dat is toch niet meer dan logisch? Van 2 kanten vind ik tot nu toe niet dat er buitensporig sneu, zielig of kinderachtig gedaan wordt. Dat had ik wel verwacht.

1 augustus 2023 om 16:24

Zijn die clausules niet gewoon een verplichting in Spanje? Daarom zie je Barca en Real toch zo vaak clausules in contracten zetten van rond de miljard euro bij spelers die ze echt heel graag willen behouden.. Ik kan me best voorstellen dat ze ondertussen erg blij zijn dat die wandelende verbanddoos nu weg gaat..

1 augustus 2023 om 16:26

Ja in Spanje zijn clausules verplicht. Dus worden die ook opgenomen in de contracten.

Dembele's contract loopt volgend jaar alweer af dus denk dat Barcelona best blij is met 50 miljoen euro.

1 augustus 2023 om 16:30

Die clausules zijn verplicht in Spanje. En sinds PSG door zo'n clausule Neymar heeft overgenomen van Barca een aantal jaar terug, geeft Barca bijna iedereen een clausule van een miljard zodat dat niet weer kan gebeuren haha.

1 augustus 2023 om 16:33

Ja, dat dacht ik al.. Alhoewel een clausule van 220 miljoen toch ook al wel van de gekke was. Tot het moment dat PSG die clausule activeerde (alhoewel ze dat natuurlijk ook niet zelf gedaan hebben, dat is heel schimmig gegaan) had ik nooit gedacht dat iemand zo’n bedrag zou betalen voor een speler!

1 augustus 2023 om 16:35

En toch heb ik begrepen dat Unai Simon geen clausule in zijn contract heeft. Dus er lijken toch uitzonderingen mogelijk.

1 augustus 2023 om 17:49

Het is niet helemaal verplicht.

Maar in Spanje heeft elke speler/iedereen het recht om z'n contract af te kopen, en als dat niet met een vooraf vastgesteld bedrag (clausule) kan, is het mogelijk dat de rechter tussenbeide komt en een afkoopsom vaststelt. Deze som is vaak veel lager dan anders, waardoor het ontzettend nadelig kan zijn om heen clausule op te nemen.

Volgens mij is Athletic club zowat de enige uitzondering af en toe. Bij Iker en ook Simon is het puur een blijk van vertrouwen vanuit de club, en een blijk van waardering vanuit de speler.

Het kan zijn dat ik er naast zit, maar dit is wat ik ervan denk te weten.

1 augustus 2023 om 17:49

Klopt. Het is blijkbaar niet verplicht. Het is echter al decennia zo ontzettend normaal, dat men is gaan denken dat het verplicht was (deed ik ook).

De clausule is in het leven geroepen om de speler rechten te geven. Rechten om te vertrekken naar de club die ze willen. De speler koopt zijn eigen contract af en is vervolgens vrij om te gaan en staan waar hij wil. Voor het Bosman-arrest kon je contract afgelopen zijn en moest de kopende club alsnog een bedrag overmaken aan de verkopende club, waardoor laatstgenoemde een transfer alsnog kon blokkeren. De clausule geeft de speler vrijheid door het geld eerst over te maken naar de competitie en de competitie geeft het dan aan de club (vrij van belastingen).

Daarnaast wordt het bovenal gebruikt om vertrouwen uit te spreken in spelers. Jeugdspelers die een clausule hebben van 400 miljoen krijgen zodoende het gevoel dat ze club ze echt niet kwijt wil.

In het geval van Dembele is er een extra "stap" aan de clausule toegevoegd. 50 miljoen vã³ã³r 1 augustus, 100 miljoen daarna. De speler krijgt, samen met zijn entourage, echter ongeveer de helft van het geld Hierdoor heeft men destijds afgezien van tekengeld en ging het akkoord met een lager salaris. Dembele en zijn entourage zijn er daardoor ook bij gebaat om voor een zo hoog mogelijke prijs te vertrekken.

1 augustus 2023 om 16:29

Nja, zonder die clausule was Dembélé vorige zomer transfervrij vertrokken. Nu houdt Barca er nog een prima transfersom aan over gezien de 50 miljoen clausule niet is geactiveerd voor 1 augustus.

1 augustus 2023 om 16:34

Fabrizio lijkt vrij zeker te zijn dat ze gewoon 50 miljoen moeten neertellen.

1 augustus 2023 om 16:47

Volgens Romano heeft PSG via brief tijdig hun interesse officieel kenbaar gemaakt waardoor ze nu nog een week tijd hebben om die clausule te lichten. Hoe dat juist in elkaar zit weet ik niet maar aangezien Romano tegenwoordig zowat de spreekbuis van PSG is lijkt het wel betrouwbaar.

1 augustus 2023 om 16:49

En ook gewoon zijn algemene betrouwbaarheid. Bij echt grote transfers zit hij er bijna nooit naast als hij zich zeker uitspreekt.

1 augustus 2023 om 16:59

Ah shit, dat is dan weer jammer. Met Raphinha hebben we wel een prima vervanger in huis, met Ferran erachter, maar het is toch een klasse minder.

1 augustus 2023 om 17:39

Ja maar nu is het een prive clausule eerst zou het bedrag gesplitst worden door club en speler. Deze prive clausule gaat niet de helft na dembele maar een bedrag rond de 10 miljoen. Barcelona houd 40 miljoen over beter iets dan niets voor iemand met een 1 jarige contract en vele blessures. Ik had liever dat hij gebleven was maar Carrasco als die komt ben ik happy. Super dreigend snel scorend vermogen. Ik zie barcelona vooruitgaan met een Carrasco

1 augustus 2023 om 17:45

Verschil is wel dat Dembele daardoor blijkbaar geen recht meer heeft op 50%. Zal nog steeds een stuk krijgen maar Barca zal meer in eigen zak kunnen steken lijkt het.

1 augustus 2023 om 16:45

Wat nog pijnlijker is is dat Barca door PSG tot een bod op Mbappe is verleid (wellicht om Madrid tot actie te manen) en dat men schijnbaar Dembele, Gavi en nog 1 speler bood. Volgens de entourage van Dembele zelf heeft dat hem nogal gepikeerd en wil hij daarom nu naar PSG.

1 augustus 2023 om 16:51

@real8madrid; dat verhaal is natuurlijk klinklare onzin en door iedereen al ontkend. Leek eerder een poging vanuit de media om Madrid onder druk te zetten om Mbappe te kopen, want iedereen weet dat Barcelona niet de salarisruimte heeft om Mbappe te registreren (mocht zo een onzinnige ruildeal plaatsgevonden hebben)

1 augustus 2023 om 17:40

Jij bent die type die alles gelooft wat ie leest. Ik zweer jij behoort tot dat groepje en jezelf nog een duimpje geven hahaha … sick!

1 augustus 2023 om 17:43

Hahaha dat ik dit van jou mag horen!

1 augustus 2023 om 17:53

Volgens mij heeft Barã§a officieel ontkend dat er contact is geweest voor Mbappe. Dat de club daarvoor ook Gavi, Dembele en Christensen heeft geboden is natuurlijk ongeloofwaardig.

1 augustus 2023 om 16:58

Wat ik niet begrijp is dat ze voor veredelde jeugdspelers clausules hebben voor ongeveer een miljard en dan bij Dembele maar 50 miljoen? Waarom in godenmaal? Afgesproken in periode van bezuinigingen?

1 augustus 2023 om 17:01

Die clausule van 50 miljoen werd aangeboden uit wanhoop omdat hij vorig jaar anders transfervrij ging vertrekken. En die clausules van een miljard geven ze om een Neymar-scenario te ontwijken.

1 augustus 2023 om 17:52

Omdat die jeugdspelers graag hun hele leven bij Barca blijven en dus geen nadeel hebben bij zo'n clausule. Dembele wou duidelijk niet zo'n hoge clausule, anders had Barca die zeker in z'n contract gezet.

En als een speler het niet wil bij de verlenging kun je beter maar een clausule van 50 miljoen doen dan een clausule van 0. Wellicht wou Dembele de deur voor een overstap als deze gewoon open houden door zijn clausule.

1 augustus 2023 om 17:55

De clausule werd aangeboden in ruil voor het afzien van tekengeld en een lager salaris. De speler en zijn entourage zouden daardoor ook gebaat zijn bij een hoog transferbedrag, net als de club.

Prima zet, van Alemany. Een goede speler blijft en kan groeien in zijn rol, tegen een lager salaris en zonder tekengeld en in ruil daarvoor blijft hij langer bij je of zijn beide partijen erbij gebaat om voor een zo hoog mogelijke som te vertrekken.

2 augustus 2023 om 08:25

Wat ik niet begrijp is waarom in voorgaande artikelen zoveel Barcelona-mensen klaagden en Dembele door het slijk haalden? Er staan toch twee handtekeningen onder dat contract? Eentje daarvan is van Barcelona volgens mij. Of is dit de eerste eenzijdige overeenkomst in de voetbalgeschiedenis die tussen twee partijen is gesloten? En waarom zou je dan zo boos worden dat iemand vertrekt terwijl die persoon al jaren met alles wat hij doet laat zien dat hij niet in Barcelona wilt zijn? Ik had even gedacht dat dit recente nieuws over zijn vertrek een gerucht zou zijn, omdat hij volgens de media niet lang daarvoor gezegd zou hebben hoe gelukkig hij was in Barcelona. Maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Dan komen toch weer de berichten bovendrijven over laatkomen op de training, ruzie met trainers en voorzitter, vingerkootjesblessure van de Gameboy, verbanning naar de tribune en bestuurders die riepen dat hij nooit meer een voet op het veld zou zetten namens FCB. Volgens mij moet je dan juist blij zijn dat hij vertrekt.

1 augustus 2023 om 23:41

PSG is een (misselijke) club zonder glorie en zal nooit de CL gaan winnen met dit huidige beleid. Geef Kylian Mbappé eens ongelijk. Helemaal met je eens.

Carrasco is een linksbuiten. Dat zou niet eens een fatsoenlijke vervanger zijn. Je hebt als Barcelona zijnde alleen Raphinha en Torres die daar kunnen spelen.

1 augustus 2023 om 16:49

Dat zou imo net een prima vervanger zijn. Momenteel heb je bij Barca Dembele, Raphina en Torres die allen liever op rechts spelen en enkel Fati die op links speelt. Als Dembele vertrekt en ze halen Carrasco heb je 2 spelers voor rechts en 2 voor links waardoor de selectie op papier meer gebalanceerd is. Geen 1 op 1 vervanger, want andere posities, maar toch prima vervanging.

1 augustus 2023 om 17:54

Alleen het lijkt erop dat Xavi zonder linkeraanvaller gaat spelen. Omdat we geen goede aanvallende rechtsback hebben (vooralsnog), moet je in de huidige 442 als 2e aanvaller wel een speler op rechts opstellen.

Daarom is de overstap van Carrasco niet erg logisch wat mij betreft. Tenzij Xavi echt veelvuldig wil variëren tussen een 433 en een 442.

1 augustus 2023 om 21:13

Op links speelt Barcelona ook vaak met Gavi en Pedri als een soort hangende speler. Dat kwam omdat Dembele en Lewandowski wel sterk waren met 2. Nu Dembele wegvalt zie ik eerlijk gezegd Raphinha dat niet zo makkelijk opvangen. En een Torres vind ik helemaal niet goed. Maar ja we zullen zien.

1 augustus 2023 om 21:29

Met Raphinha ging het ook best goed afgelopen seizoen. Je kunt ook lastig 3 aanvallers opstellen met de middenvelders die er nu zijn. Frenkie moet sowieso spelen, en als je dan 2 van Pedri/gavi/gundogan opstelt wordt je defensief te zwak.

De meeste bronnen rondom Barcelona geven juist aan dat Carrasco (en Joao Felix) beide geen optie zijn. Ik denk dat Barcelona gewoon moet focussen op een rechtsback, idealiter Cancelo, en dan maar afwachten of er meerdere spelers verkocht kunnen worden ( Kessie, Lenglet, Dest) en wellicht op het laatste moment kijken of Bernardo Silva op een of andere manier een optie is.

1 augustus 2023 om 17:02

Meerdere bronnen melden dat ze gaan voor Cancelo, en als hij financieel niet haalbaar is gaan ze voor Fresneda. Ik hoop dat ze Fresneda halen en nog af komen van Kessie, Lenglet en Dest.

Dat van die brief lijkt mij een beetje onzin. Op de Spaanse televisie werd deze ochtend juist gemeld dat PSG te laat is en dat het kamp Dembele ook liever heeft dat beide ploegen er samen uit komen. Dat Dembele weg gaat lijkt haast zeker te zijn, maar volgens mij kan Barca nu een hoger bedrag vragen.

1 augustus 2023 om 16:25

Dembele moet ook vertrekken van Barcelona als hij niet bij wil tekenen. Zijn contract loopt volgend jaar zomer alweer af.

PSG gaat echt niet meer dan 50 miljoen euro betalen. Verleden jaar was Dembele overigens gratis maar geen enkele PL ploeg wilde hem halen. dus tekende hij maar voor twee jaartjes bij bij Barcelona.

1 augustus 2023 om 16:32

Dat is obv wat L'equip zegt. Ik zal niet beweren dat het feitelijk onjuist is, maar ik zou niet teveel vasthouden aan dergelijke bronnen. We zien tzt wel. Zou me in ieder geval verbazen als Alemany, die deze behoorlijk verstandige clausule erin had verwerkt, zich in de luren laat leggen.

1 augustus 2023 om 16:44

Romano lijkt er heel zeker van te zijn dat hij gewoon voor 50 miljoen vertrekt.

1 augustus 2023 om 16:50

Maar de vraag is dan of de helft van dat bedrag naar kamp Dembele gaat? Dat maakt namelijk een heel groot verschil en is denk ik vooral het twistpunt in deze hele saga.

1 augustus 2023 om 16:58

Zeker een groot verschil. Al lijkt het me vreemd dat bij de officiële la Liga clausule de helft naar barca gaat en bij de privé-clausule alles?

1 augustus 2023 om 17:56

Kan gerust zijn dat Romano zijn bronnen van binnen PSG heeft, maar dat de club een eigen idee heeft van de clausule. Kortom, het blijft afwachten.

Joao Felix zal jaloers toekijken. Wat heeft die het zichzelf gruwelijk lastig gemaakt zegt.

Carrasco lijkt me trouwens geen logische opvolger voor een rechtsbuiten.

1 augustus 2023 om 16:27

Volgens de geruchten wil Xavi Carrasco als een soort rechtsback gaan gebruiken.

1 augustus 2023 om 16:34

Mooie opvolger voor Dembele dan, aangezien die zo vaak rechtsback stond.

Gaat hem niet worden, met Abde en Ansu heb je al twee spelers die op links spelen en daarnaast speelt Xavi meestal met Pedri/gavi op linksvoor zodat Baldé de hele flank kan opstrijken, die heeft namelijk ruimte nodig om zijn kwaliteiten optimaal te benutten.

Carrasco is minder op rechts. Ik zie ons het seizoen helaas ingaan met Ferran Torres en Raphinha tenzij we ineens iets uit de hoed kunnen toveren.

1 augustus 2023 om 16:28

"ik zie ons het seizoen helaas ingaan met Ferran Torres en Raphinha tenzij we ineens iets uit de hoed kunnen toveren.'

Jullie kunnen ook nog Dest als rechtsbuiten opstellen

1 augustus 2023 om 16:34

@mrkrillin

Dan is Yorbe Vertessen zelfs een betere optie.

1 augustus 2023 om 16:39

Kan me nog de Clasico van 2/3 jaar geleden herrineren in Camp Nou met een voorhoede van Fati - Memphis - Dest onder Koeman, pfoe wat waren dat pijnlijke tijden

1 augustus 2023 om 16:53

Het tekent maar weer eens het tactisch onvermogen van Koeman. Het dieptepunt vond ik zelf eerder die wedstrijd tegen Bayern met Memphis en Luuk de Jong als enige twee aanvallers. Ik vraag me nog altijd af wat nu het plan van Koeman was? Bayern uitcounteren?

1 augustus 2023 om 16:41

Het gat dat Dembele achterlaat is inderdaad enorm. Echter denk ik dat Raphinha nog wel potentie heeft om richting hetzelfde niveau te groeien. Ik zie het in hem wel zitten. Ferran als back-up, prima. Zijn rol verandert niet.
Geld uitgeven aan Carrasco zo onnodig en uiterst onverstandig zijn. Vind hem van hetzelfde kaliber als Ferran: hard werken, af en toe een leuke actie en goal, maar over het algemeen niet constant genoeg en weinig rendement.

Met die 50 miljoen kun je beter aankloppen bij City voor Cancelo. Hebben we het probleem op rechtsback ook eindelijk opgelost.

1 augustus 2023 om 16:47

Ferran gaat het goed doen dit seizoen. Let maar op.

Probleem is wel echter dat we een speler met het profiel als Dembele nodig hebben. Met zo een snelheid is de tegenstander geneigd om minder hoog blok te zetten. Lewandowski rendeert daardoor ook beter.

Demebele speelt doorgaans op rechts en carrasco op links. Snap deze aankoop niet zo als je voor die posities ook Raphina en Fati nog hebt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren