Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen rekent op wijziging bij Nederland: ‘Eén van die twee spelers sneuvelt’

Laatste update:

Valentijn Driessen vermoedt dat Ronald Koeman het Nederlands elftal op één plek gaat wijzigen ten opzichte van het gewonnen duel met Polen (1-2). In een video-item van De Telegraaf blikt de journalist vooruit op de wedstrijd tegen Frankrijk en hij neemt aan dat de bondscoach ervoor kiest Xavi Simons of Joey Veerman te slachtofferen.

Driessen maakt voor de camera duidelijk te verwachten dat Koeman voor het duel met de Fransen meer defensieve zekerheid wil inbouwen. De bondscoach zal die ‘zekerheid’ volgens de journalist overigens niet willen creëren met een extra verdediger.

“Koeman is heel nadrukkelijk bezig met Frankrijk, want hij had het op de persconferentie continu over de snelheid en omschakelingsmomenten van de Fransen”, vertelt Driessen. “Hij is daarvoor op zijn hoede.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

“In de opbouw, op het moment dat je de bal hebt, zit je eigenlijk in de gevaarlijkste fase. Eén slordigheidje en ze lopen met twee of drie spelers zo naar je keeper toe. Ik denk dat hij wel wat gaat sleutelen aan het elftal.”

“Hij had het namelijk wel iedere keer over de krachten van Frankrijk”, vervolgt de journalist. “In een tussenzin zei hij er wel achteraan dat hij een eigen spel wil spelen, maar je moet toch wel enige zekerheid inbouwen, vindt hij.”

“Als hij in 5-3-2-systeem gaat spelen krijgt hij natuurlijk heel Nederland over zich heen, dus dat zal hij niet doen. Stefan de Vrij gaf zelf ook nog aan zich heerlijk te voelen bij vier man achterin. Het zou heel gek zijn als hij de voorkeur van de spelers naast zich neerlegt.”

“Wellicht Xavi Simons opofferen voor iets meer defensieve zekerheid? Ja, of eventueel Joey Veerman en dat je gaat schuiven. Misschien wel allebei, maar dat geloof ik niet. Ik denk wel dat één van die twee spelers gaat sneuvelen”, besluit Driessen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is overduidelijk dat Frimpong erin moet. Geertruida om Dembele op te vangen en Frimpong die met Hernandez kan battlen. Simons ontbreekt het aan snelheid en inzicht op die rechtervleugel, hij hoort er gewoon niet. Die moet hangend links of op 10.

20 juni 2024 om 22:59

Kan Dumfries niet Dembele opvangen ? Of waarom kan Geertruida dat beter volgens jou ?

20 juni 2024 om 23:04

Ik vind persoonlijk Geertruida verdedigend sterker dan Dumfries.

20 juni 2024 om 23:05

Tegen Canada, toen het Davies en David waren die veelal over links probeerden te gaan, zorgde Geertruida juist voor de stabiliteit en zelfverzekerdheid in balbezit die nodig was. Dumfries gaat in z'n hemd staan, al helemaal als het Frimpong is die voor hem staat.

20 juni 2024 om 23:05

Dumfries kan niet bepaald goed verdedigen. Geertruida al wat beter. ik vermoed dat Dembele “gewoon” op rechts staat. Dus dat is geen probleem voor Dumfries. Aké kan hem wel hebben vermoed ik, al is een Dembele op een goede dag verschrikkelijk lastig af te stoppen. Zijn eindproduct is echter structureel slecht, dus dat scheelt.

21 juni 2024 om 07:42

Dumfries is in de één tegen één gewoon niet verdedigend supersterk en loopt vaak uit positie. Hij moet het vooral hebben van zijn aanvallende inbreng en loopvermogen. Geertruida is verdedigend stabieler.

20 juni 2024 om 23:22

Dat zijn idd betere posities voor hem, maar vooopig verdient hij überhaupt geen basisplaats. Snel is ie overigens wel genoeg lijkt mij.

20 juni 2024 om 23:23

Geertruida moet je gebruiken voor z'n voetballende kwaliteiten. Die gaat Dembele echt niet afstoppen hoor. Overigens (zoals Montrealfc hieronder al aangeeft) zal Ake waarschijnlijk diegene zijn die Dembele moet tegenhouden. Daar heb ik wat meer vertrouwen in.

20 juni 2024 om 23:33

Dembele heeft geen lompe reus tegenover zich nodig. Die man gaat 9/10 keer de bal verspelen en dan moet je omschakelen. Dan wil je iemand aan de bal hebben die hem naar voren speelt, niet Dumfries die zich stukloopt op Hernandez of Simons die hopeloos verzuipt. Je hebt momentjes nodig, van spelers als Frimpong.

21 juni 2024 om 00:06

Ik vind dat net wat te kort door de bocht. Wie zegt dat Frimpong nog zo'n wedstrijd speelt als die tegen Canada? Als we zo'n wedstrijd van Frimpong mogen verwachten, mogen we dat bij wijze van spreken ook van anderen, zo'n piekwedstrijd waarin het allemaal lukt.

Maar goed, je weet niet hoe vaak Dembele de bal gaat verspelen en het is altijd moeilijk inschatten hoe spelers voor de dag komen. Hoe dan ook zal Dembele tegen de linksback van Oranje staan. Ik snap dus niet waarom iedereen het met betrekking tot Dembele over Dumfries, Frimpong en Geertruida heeft. Die komen hem uberhaupt niet tegen.

21 juni 2024 om 00:53

Zonder Mbappé kan het zijn dat Dembele links staat, maar dat terzijde. De flanken van Frankrijk hebben weinig eindproduct en Marcus Thuram vind ik nooit indrukwekkend voor Frankrijk. Oranje moet stabiel zijn in de omschakeling en Dumfries gaat die bal verspelen, honderd procent

20 juni 2024 om 23:39

Onzin. Op basis van een leuke pot tegen Canada is dat ons nieuwe wereldwonder. Allemaal leuk en aardig, maar Ake komt tegen Dembele te staan.

20 juni 2024 om 23:40

Wie heeft goede wedstrijden voor Nederland gespeeld op rechtsbuiten de laatste vijf jaar? Frimpong is misschien wel de belangrijkste speler geweest voor de ongeslagen Bundesliga kampioen. Komop nou

21 juni 2024 om 08:23

Nee op basis van het afgelopen seizoen. Frimpong was geweldig en verdient gewoon een basisplek. Geert is het type dat goed samenwerkt en daarom hoort hij ook in de basis te staan. Is verdedigend ook beter dan Dumfries

21 juni 2024 om 08:45

Iedereen zegt het, maar Koeman gaat dit niet doen. Die gaat stoïcijns vasthouden aan zijn beginopstelling (dumfries/simons). Dit gaat hem ook nekken gedurende het toernooi denk ik.

Dembele is rechtsbuiten dus die staat normaal gesproken tegenover Aké en niet Dumfries ( of Geertruida of Frimpong)

Hij moet kiezen voor 4-3-1-2 of 4-1-3-2. Het middenveld moet versterkt worden. Voorin in ieder geval 2 snelle jongens. Ik zeg Gakpo of Malen en Frimpong.

Dumfries eet de linksbuiten gewoon op, die speelt gewoon, met alle respect, Geertruida heeft nou nog niet echt een trackrecord in grote wedstrijden. Frimpong of Malen ervoor kan allebei. Ondanks dat Gakpo op links het beste is, kan hij ook de spits nog in en dan Malen op links en Frimpong op rechts en Memphis terug naar 10 (die staat toch nooit in de spits) en dan kiezen voor Reijnders of Veerman. Misschien in de toekomst Simons op 10, maar die moet zich voorlopig nog bewijzen in oranje.

21 juni 2024 om 08:01

Eens. Geert wordt straks alle kanten voorbij gelopen op snelheid. Bovendien is aanvallen de beste verdediging. Dumfries maakt heel veel meters dat gaat Dembele of wie bij hun ook linksvoor staat nooit leuk vinden. Zet je Geert daar neer dan weet de linksvoor oke, dat wordt continu mogen aanvallen en mee terug verdedigen hoeft niet. Veel te makkelijk dus.

21 juni 2024 om 11:18

Precies, alle linksvoors hebben tegen Feyenoord altijd vrij spel

21 juni 2024 om 12:16

Ja want de Linksvoor van RKC is net zo goed als de linksvoor van Frankrijk, goede graadmeter.
Stel je voor dat een feyenoord speler bekritiseerd wordt daar kan jij echt niet tegen he? Valt wel heel erg op

21 juni 2024 om 15:31

Terechte en onderbouwde kritiek mag best, maar dat heb je niet. Je roept maar wat. Geertruida is aanvallend ook gewoon prima...dat wijzen zijn cijfers wel uit.

21 juni 2024 om 22:01

De cijfers uit de eredivisie ja. Tegen de linksvoor van RKC.
Dus prima dat je een andere mening hebt alleen je onderbouwing is zo zwak en je graadmeter ook. MAar geeft niet, je kijkt waarschijnlijk niet verder dan de NL competitie.
Aan de duimpjes te zien ben je ook 1 van de weinige die er zo instaat. Terwijl er genoeg feyenoorder hier zijn. Misschien gewoon eens toegeven dat je er naast zit maar dat zit er bij jou niet in.

Denk dat Donyell Malen gaat spelen. Dan heb je in de voorhoede 3 spelers die op alle aanvallende posities kunnen spelen en kunnen wisselen. Dat zal Oranje levensgevaarlijk maken. Maar dan moet je absoluut niet Wijnaldum gaan opstellen maar juist een 10 die ook verdedigende arbeid verricht. In mijn ogen zal dat Reijnders zijn, wat dus betekent dat Veerman gaat spelen. Ik denk dat dit een prima team zou zijn:

Verbruggen
Dumfries-De Vrij-Van Dijk-Aké
Schouten-Reijnders-Veerman
Malen-Depay-Gakpo.

Al zie ik liever Geertruida, De Ligt, Blind en Ake achterin spelen.

21 juni 2024 om 11:18

Waarom zou je in hemelsnaam met die achterhoede willen spelen als je nog een De Vrij en Van Dijk hebt lopen.

21 juni 2024 om 14:43

Omdat Van Dijk gewoon slecht presteert en met De Vrij een afwachtende houding heeft. Dan heb ik liever een sloper en een voetballende brein achterin die vooruit durft te spelen met goede en splijtende passes.

21 juni 2024 om 14:44

Blind kan evt doorschuiven naar het middenveld en dan staan Geertruida, De Ligt en Aké achterin. Ik heb meer vertrouwen in die 3 mannen dan wat we nu hebben.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren