Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Emotionele Modric heeft na domper Kroatië geen goed woord over voor Makkelie

Laatste update:

Scheidsrechter Danny Makkelie moet het ontgelden bij Luka Modric en bondscoach Zlatko Dalic na de 1-1 van Kroatië tegen Italië. De Nederlandse arbiter telde uiteindelijk acht minuten extra tijd bij, waardoor de Italianen in extremis nog via invaller Mattia Zaccagni langszij kwamen.

Modric leek hard op weg om matchwinner namens Kroatië te worden. De 38-jarige aanvoerder opende in de 55ste minuut de score, net nadat hij een strafschop had gemist. Daarmee zou zijn land verzekerd zijn van de tweede plek in Groep B.

Zaccagni dompelde Kroatië echter in de allerlaatste seconde in rouw door de 1-1 aan te tekenen. Italië is daardoor zeker van een plek in de achtste finales, terwijl Kroatië nog een minimale kans heeft om als een van de beste vier nummers drie door te stoten.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

"Ik weet niet wat ik moet zeggen", zei Modric maandag na afloop tegen tv-zender HRT. "Voetbal is soms zo wreed. Dat hebben we vandaag gezien.” De routinier zet zijn vraagtekens bij Makkelie. “We verdienden het niet om dit doelpunt tegen te krijgen. Ik weet ook niet waar de scheidsrechter acht minuten extra tijd vandaan haalt.”

"Als je er op een bepaalde manier moet uitvliegen, dan maar op deze manier. Het voelt oneerlijk. We hebben van de eerste tot de laatste minuut gestreden. Maar we kregen in de laatste minuut een tegengoal, net als tegen Albanië (2-2, red.). De voetbalgoden waren ons niet goedgezind”, aldus Modric.

Bondscoach Dalic uit eveneens kritiek op Makkelie. “Ik weet niet waar je acht minuten extra tijd voor bijtrekt, maar de FIFA en UEFA... We zijn een klein land en niemand denkt aan ons, dus we moeten voor onszelf opkomen. Het doet echt pijn, het zal nog maanden duren voordat we hier overheen zijn.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"ik weet ook niet waar de scheidsrechter acht minuten extra tijd vandaan haalt.". Nou, ik wel! Tijd voor zuivere speeltijd. Die gasten hebben echt een plaat voor hun kop.

25 juni 2024 om 10:14

Nou ja gevoelsmatig stond het spel niet 8 minuten stil. Dus snap wel wat Modric bedoeld. Maar wij hebben tot nu toe geen gekke extra tijdens gezien op dit toernooi.

Het is geen Azië Cup waarbij er per wedstrijd 15 minuten bijkwamen.

25 juni 2024 om 10:23

Heel veel wissels. Penalty en goal check. Op acht minuten zit je zo.

25 juni 2024 om 10:27

8 Minuten klopt echt wel het is toch 1 minuut per wissel? er zijn 9 wissels geweest... i rest my case.... als je zelf zo slecht speelt als Kroatie moet je niet zeuren.

25 juni 2024 om 10:29

30 seconden per wissel, maar met wat checks en andere dingen kom je dan alsnog op 8 uit

25 juni 2024 om 10:29

Bij de wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Frankrijk stond het spel alleen al tijdens het VAR moment minuten lang still, en er kwamen maar een paar minuten bij, dus ik snap Modric op zich wel. Maar bepaald de scheids hoeveel minuten erbij komen? Ik dacht dat dat de vierde official was.

25 juni 2024 om 10:44

Ik zie heel vaak 4-5 minuten erbij komen waar beide teams max hebben gewisseld dus zo stellig als jij het brengt lijkt het me niet

25 juni 2024 om 11:31

Het wijkt vooral af omdat in de regel veel te weinig tijd wordt bijgetrokken. Elke wissel zou een halve minuut moeten zijn. De bij zo'n VAR penalty zot er vaak best veel tijd tussen het moment dat het spel wordt stilgelegd en de penalty is genomen. Kortom, eigenlijk vind ik het wel terecht, maar dan moet het wel structureel gebeuren. Of gewoon naar zuivere speeltijd!!!

25 juni 2024 om 11:31

@jan: het is altijd de scheidsrechter die de extra tijd bepaalt. Die geeft vervolgens een seintje aan de vierde official die het bord mag bedienen.

25 juni 2024 om 12:08

@jan, dan was de blessure tijd bij Nederland-Frankrijk onjuist en niet die bij Kroatie-Italie. Ik vond die 8 minuten echt wel terecht. Zou eigenlijk zelfs zeggen dat ze nog langer hadden kunnen doorgaan doordat het spel meermaals stil lag in die 8 minuten (o.a. door het doelpunt)

25 juni 2024 om 13:58

Wissels + VAR moment dus makkelijk 8 min

25 juni 2024 om 10:15

Waarom zien we dat dan niet bij andere wedstrijden? Bij Hongarije waren er 10 minuten extra vanwege die horrorblessure maar in deze wedstrijd was het alleen de penalty en wat gele kaarten

25 juni 2024 om 10:22

Dat is precies het probleem. De extra tijd wordt niet consequent toegepast. Niet toepassen omdat het in andere wedstrijden niet goed gaat, is de omgekeerde wereld. Het is jammer dat het zo absurd lang duurt voordat de FIFA om is.

25 juni 2024 om 10:24

Ook de penalty en goal check. Men rekent tijd per wissel en er werd flink gewisseld.

25 juni 2024 om 10:40

Het extreme tijdrekken ook wel hoor. Goed dat Makkelie daar tegen optreed. Als Modric zelf niet gewandeld had naar de zijlijn vanaf de eigen 16 bijvoorbeeld na eerste nog een ommetje naar Perisic te maken voor de aanvoerdersband te geven dan hadden het bijvoorbeeld maar 7 minuten kunnen zijn.

25 juni 2024 om 10:48

Ik denk dat de tijd die doorgaans wordt toegevoegd nauwelijks iets te maken heeft met het tijdrekken. Zowat alle teams gebruiken hun maximaal aantal wissels en wat je ziet is dat er dan,..5? minuten wordt bijgeteld. Nog wat extra met evt VAR. En dan zou er nog tijd bij moeten komen voor die tijdrek momenten, dan kom je uit bij 10 minuten joh. Afgezien van de 8 minuten van gisteren zie ik dat toch nauwelijks?

Dus als Modric zou zeggen; mbt bijtellen van tijd wordt er met verschillende maten gemeten, zou ik het helemaal met hem eens zijn. Nu slechts gedeeltelijk

25 juni 2024 om 10:31

Zuivere speeltijd. Ik heb gezien wt dat opleverde bij de Otten cup van PSV. Alleen maar anti voetbal balletje vast houden in de hoek en de klok leeg spelen. Echt niet de oplossing.

Had zelf is een heel stom idee om tijd rekken voor eens en altijd te stoppen.
Extra scheids die bijhoudt hoeveel een team tijdrekt. Bijvoorbeeld Getafe en t spel ligt bijna 14 min stil. Dan komt dit er bij achterstand van de tegenstander er bij op. Sta je op dit moment zelf achter verdwijnt de tijd. Dan heb je gewoon dom lopen rekken. Geld andersom natuurlijk ook.

Stel die rekken 2 min. Dan is de balans dus plus 12. Wedden het is in half jaartje weg

25 juni 2024 om 10:47

Oranje kaart voor een tijdrekker. 10 min het veld uit, ook keepers. Maximaal aantal seconden voor een handeling anders gaat de spelsituatie naar de tegenstander, dus een doeltrap die langer dan 15 sec duurt = corner tegenstander. Inworp naar de andere partij. Schud maar wat dingen uit de mouw hier. Maar er moet wat aan gebeuren

Dan nemen de hoofdblessures waarschijnlijk toe.

25 juni 2024 om 10:55

Dat is gewoon prima. Dan is het simpelweg aan de tegenstander om dat tegen te gaan. Daar valt wat tegen te doen. Tijdrekken in haar huidige vorm niet, dat is veel erger.

25 juni 2024 om 10:56

Ja hoor. 3 corners is een penalty, balletjes afwachten is een gele kaart, de keeper haalt altijd de bal. Wat gaan we nog meer doen? billenbranden als je verliest?

Al moet ik eerlijk zeggen dat jouw opties beter zijn dan NOG een extra scheids erbij zoals karimbu zegt. We kunnen straks 7 dagen in de week gaan spelen, omdat we niet genoeg scheidsrechters hebben.

zuivere speeltijd is het meest praktisch en het meest effectief. omdat dat op een of ander nietzeggend toernooitje niet helemaal uit de verf kwam, is geen reden om dat meteen van tafel te geven.

25 juni 2024 om 11:06

Geen extra scheids hoor. Gwn iemand die buitenbeeld te tijd bij houdt. Maar t was ook een gekscherend idee. Ben gwn klaar met al dat anti voetbal vooral van alles onder de alpen en Pyreneeën. Of zuid amerika

25 juni 2024 om 10:47

Het wordt ook gewoon tijd om terug te keren naar 3 wissels. Is veel eerlijker voor kleinere landen, kost minder tijd en houdt het spel tactisch er.

25 juni 2024 om 10:53

Helemaal mee eens hoor. Maar als dat helemaal niet consistent wordt gedaan en jij dan plots wel de dupe bent snap ik wel dat het heel zuur is.

25 juni 2024 om 11:26

Bij vrijwel alle wedstrijden zijn er max aantal wissels, tijdrekken door ploeg die voorstaat, een paar goals en ook wel een var check. Je komt dan meestal op 4-5 min uit (alleen tijdens WK langer). Dus ging erop dat 8 min veel was, in vergelijking met andere wedstrijden

Tja als het tegen zit, ligt het altijd aan de ander…..helaas is deze generatie van Kroatië niet goed genoeg.

25 juni 2024 om 10:13

Precies dat. Als je na 3 wedstrijden 2 punten hebt en een doelsaldo van -3 dan ligt het niet aan die ene scheidsrechter.

25 juni 2024 om 10:20

8 minuten extra vond ik an sich niet heel gek, maar het is wel gek als je het vergelijkt met de andere wedstrijden dit EK. Bij mijn weten werden daar nooit zoveel minuten bijgerekend. En dan is het gek als dat nu wel zo is.

25 juni 2024 om 12:15

Ik vind het eerder gek dat het bij die andere wedstrijden niet zo is. Bij Nederland-Frankrijk mochten er ook wel wat minuten bij.

25 juni 2024 om 13:11

Vind vooral die laatste opmerking van de coach enorm treurig. Wat een calimero ben je dan zeg.

25 juni 2024 om 14:21

Inderdaad! We zijn een klein land en niemand denkt aan ons. Piep piep hallo zeg.

logisch dat dit soort uitspraken gedaan worden direct na een wedstrijd. Valt hem niet kwalijk te nemen denk ik.
Over een aantal dagen, kan hij misschien wat beter terug kijken op dit toernooi en waar het fout is gegaan. Bijvoorbeeld door in 2 wedstrijden in de absolute slotminuut een goal tegen te krijgen. Zelf niet winnen van Albanie en tegen het vrij povere italie gewoon de bal in de ploeg houden en niet zoveel onnodige overtredingen maken.

jammer maar helaas dat het toernooi over is voor deze grote speler. Speelde zelf overigens vrij matig, vooral tegen spanje.

Jaaa huilie huilie, gewoon een klote toernooi gespeeld toch dat Kroatie. Dat je het dan even leuk doet tegen Italië wil niet meteen zeggen dat het allemaal zo oneerlijk is dst je er uit vliegt.

Zelf meer dan een minuut over zijn wissel doen, het tijdrekken en al verklaarde echt wel die extra tijd. Daar kunnen ze verbaasd doen hoeveel ze willen maar blijft terecht.

Wat me meer tegenstaat is de houding dat dit toernooi allemaal tegen zat. persoonlijk denk ik dat dit realistisch gezien gewoon het niveau is. De voorgaande toernooien hadden ze het geluk aan hun zijde, die ze bij vlagen ook zelf afdwongen dat het kwartje hun kant op viel. Nu het alleen beroepen op pech vind ik een zwaktebod.

25 juni 2024 om 10:15

Het zal niet alleen Modric liggen, maar een jongere Modric (toch 1 van de betere spelers van de afgelopen jaren) of een Modric die duidelijk op zijn retour is maakt voor een land al Kroatie wel heel veel uit.

25 juni 2024 om 14:55

Ik doelde ook op de gehele selectie, niet specifiek Modric. Want het is bizar dat een heel team leunde op een 38-jarige die dit seizoen niet heel veel heeft gespeeld

Tja misschien vanwege de var, wissels, doelpunt en tijdrekken..

Maarja als verliezende partij is het altijd makkelijk wijzen naar een ander.. het is niet dat ze voor de rest ook sterk waren op het toernooi..

25 juni 2024 om 11:11

Maar in de blessuretijd was er ook tijdrekken, gele kaarten en een doelpunt dat valt op 7:30. Waarom fluit je dan direct af, en laat je niet eens de aftrap nemen.

25 juni 2024 om 12:23

Van Kroatië ja. Dan vind ik het wel goed dat er gelijk wordt afgefloten, niet belonen dat onsportieve spel

Ik vond makkelie vrij sterk fluiten en de 8 minuten extra tijd ook wel terecht, wel jammer dat kroatië niet doorgaat. Had ook het idee dat modric het allemaal niet meer kon belopen

25 juni 2024 om 10:12

Eens. Vond het ook lachwekkend dat Kovacic eraf werd gehaald en Modric mocht blijven staan.

Kovacic speelde zowel aan de bal als met het heroveren van de bal een veel sterkere pot en belangrijkere rol.

Jammer

Hij richt zijn pijlen op Makkelie maar bepaalt de scheidsrechter de blessuretijd? Of krijgt ie het aantal minuten ook maar gewoon door vanuit zijn staf?

25 juni 2024 om 10:16

Dat zat ik me dus ook al af te vragen..🤔

25 juni 2024 om 11:37

De scheidsrechter bepaalt de extra tijd. Het zou best kunnen in de tijd van oortjes dat er overleg plaats vindt maar de scheidsrechter bepaalt.

Nouja, we zijn hopelijk wel van dat Modric gegeil af op de TV zeg.
Gisteren hoorde je ook Hiddink en Afellay: oh, kijk hoe hij hier weg draaide. Nouj, prachtig. Hij draaide inderdaad goed weg, maar als dat het hoogtepunt van de grote Modric is op dit EK, wauw.

Ik ben het met eenieder eens: grootse voetballer. Maar je ziet ondertussen toch wel dat hij het qua fysiek en/of loopvermogen toch niet meer bijgebeend krijgt.

Zou een zeer triest einde zijn voor de grootheid Modric, maar het is toch allemaal ietwat overdreven wat mij betreft. Parel van een speler, maar is dit gehele jaar (ook bij Madrid) toch echt niet meer de Modric die hij was.

Verder: 8 minuten is toch best logisch?
Penalty moment met de Var.
Penalty die genomen moet worden.
Goal die minuut later gescoord wordt alsnog, waarbij er groots gevierd is.
Gele kaart voorde trainer van Kroatie die hem volgens mij kreeg voor het juichen noteren.
Wissel van Chiesa erin.
Gele kaart Modric waarbij het ook langer duurde (vieze schop)
Dubbele wissel Kroatie die ook niet heel snel ging.
Gele kaart Ivanusec
Weer wissel bij Italie
Wederom gele kaart (cv)
Weer wissel Kroatie
Weer dubbele wissel Italie
Weer geel Kroatie
Weer een tijdrek wissel Kroatie
Weer een gele kaart Kroatie

Oftewel. Aardig wat kaarten en wissels. Ik snap de 8 minuten wel. En dat hij dan zo valt, dat is lullig voor Kroatië en Modric, maar het was een gigantisch mooie goal.

Je had ook jezelf de schuld kunnen geven: waarom speel je het de laatste minuten zo ontzettend zwak uit? Ervaren mannen voorin als Perisic en dan geef je zo simpel de bal aan de Italianen?

25 juni 2024 om 12:20

Klopt helemaal Glenn. Hetzelfde geld trouwens voor Kroos. Beide zijn jarenlang redelijk onderbelicht geweest en als het einde van hun carrière internationaal of het einde van hun hele carrière in zicht komt worden ze vaak nog helemaal opgehemeld. Bij Modric is het beste er al een tijdje van af maar je kunt alleen maar respect tonen voor zijn carrière. Net als in het geval van Kroos zeg ik nu ook weer, beter laat dan nooit

25 juni 2024 om 12:41

Absoluut respect voro de carriere van Modric en Kroos hoor.
Al vind ik Kroos op dit moment nog wel een aardige slag beter. Die stopt dadelijk op het juiste moment. Hopelijk alleen niet met een EK winst

25 juni 2024 om 14:30

Er zit wel 4! Jaar verschil tussen beide heren. Dus eigenlijk moeten we Modric van het vorige ek vergelijken met Kroos van dit ek. Dan zit er weinig verschil tussen de beide heren. Ik heb als Real fan in iedergeval jaren lang genoten van dit koppeltje. De reden dat ze beide zolang op het allerhoogste niveau hebben gedicteerd is buiten hun klasse om dat ze constant gepresteerd hebben. Ze halen altijd een 6-8. Als je dat over een periode van 6-7 jaar doet heb je gewoon een plekje verdient tussen alle grote namen die al gestopt zijn.

Beetje laf om de schuld bij de extra tijd neer te zetten. Dit is al de tweede keer op een rij dat Kroatiã« op dit EK een doelpunt incasseert in de allerlaatste minuut van de wedstrijd. Tegen Albaniã« was dat ook al zo. Dan is het toch echt je eigen schuld dat je het niet potdicht kan houden tot het einde van de wedstrijd. Anders waren ze gewoon door. Discipline tot het einde van de wedstrijd is ook een kwaliteit.

25 juni 2024 om 14:24

Je bent objectiever dan je gebruikersnaam doet vermoeden. 👏🏻

Die 8 minuten zijn niet onterecht, wat wel enorm stoort is weer de willekeur en het verschil tussen de verschillende wedstrijden. Bij de ene wedstrijd wel 8 minuten, bij de ander 3. Daarnaast ook een verschil in hoe scheidsrechters omgaan met het geklaag van andere spelers dan de aanvoerders. Gewoon geel trekken, lik op stuk

25 juni 2024 om 12:05

Was Ivanusec de eerste veldspeler die een gele kaart kreeg voor commentaar/ klagen bij de wedstrijdleiding?

25 juni 2024 om 12:21

Ivanusec kreeg geel voor het wegtrappen van de bal volgens mij.

25 juni 2024 om 13:39

Dus staan we dan nog op 0 gele kaarten voor het leveren van commentaar, zoals de nieuwe regel dit EK is ingevoerd?
Ik zie spelers wel wat minder mekkeren dan normaal, maar toch heb ik het idee dat scheidsrechters terughoudend zijn met het trekken van een gele kaart hiervoor.

Ik snap dat hij baalt, maar dat de voetbalgoden Kroatiã« niet goed gezind waren klopt ook niet helemaal want tegen Albaniã« hadden ze na de eerste helft al 2/3-0 achter moeten staan. Ze hebben 15/20 goede minuten gehad tegen Albaniã« en daarin gescoord met het nodige geluk (2e goal). Voor de rest mogen ze blij zijn dat 2-2 is geworden. Van Spanje hebben ze kansloos verloren en geluk gehad dat Spanje de 2e helft stapje terug deed. Tegen Italiã« hadden ze ook gewoon kunnen verliezen op het einde. Dus zou ook niet eens terecht zijn als ze door zouden gaan.

Gouden generatie van Kroatiã« is helaas voorbij en we hebben van ze genoten, maar nu is het een kwestie van pas op de plaats en weer opnieuw gaan bouwen zonder deze legende.

Ik vond het heerlijk dat Italië nog scoorde, op het einde wilde Kroatië niet eens meer scoren. Bij 1 op 1 kansen werd gewoon teruggedraaid en op balbezit gespeeld, dan krijg je terecht de deksel op je neus!

1. Scheids bepaald volgens mij niet hoeveel tijd erbij komt.
2. Laat hem eerst maar gewoon een penalty erin schieten.
3. Juist hij die zoveel tijd rekte met zijn wissel…
4. Gewoon een heel slecht toernooi van Kroatie waarbij ze het twee wedstrijden compleet hebben laten afweten.

25 juni 2024 om 11:39

Ad1: Ja, dat doet hij wel. De scheidsrechter is altijd de "baas" geweest en hij bepaalt de extra tijd.

25 juni 2024 om 13:14

1 dat bepaalt de scheids wel
2 dat staat hier volledig los van, non-argument van jewelste, sta eerst zelf maar eens op een EK voordat je zo reageert
3 goed punt, ben ik met je eens
4 absoluut, maar ook dat staat hier volledig los van.

Misschien zelf maar eens beter leren verdedigen. Zowel tegen Albanië als tegen Italië lag de verdediging, ondanks een voorsprong, wagenwijd open in de blessuretijd

Ik vond 8 minuten best veel blessuretijd, maar dat hoort bij het spel.
Wat ik wel opvallend vond, was dat na het scoren van de gelijkmaker en nog 45 seconde over waren (uit mijn hoofd), maar Makkelie bij de aftrap direct floot voor einde wedstrijd.

Al met al heeft hij wel een prima wedstrijd gefloten, maar gaf wel voor vrij lichte overtredingen een gele kaart, waardoor hij deze lijn moest doortrekken tijdens de wedstrijd.

Bij Kroatie zie je nu wel dat de ploeg aan vernieuwing toe is. Modric is steeds minder dominant aanwezig op het middenveld. Brozovic speelt is Saudi Arabie en dat komt zijn spel echt NIET ten goede.

Tijd om door te selecteren en het team opnieuw te gaan bouwen.
Wellicht Modric erbij houden als boegbeeld en ervaring, maar zorg dat je een vervanger gaat klaarstomen.

Tja als je 10 minuten je goal viert komt er tijd bij. Ik snap de emotie wel na de wedstrijd, maar Kroatië hoort niet in de volgende ronde. Waren dit toernooi gewoon zeer zwak. Wel zuur voor Modric, niemand gunt hem dit lijkt me.

Die 8 minuten waren op zich wel terecht. Wat ik wel raar vond was dan Makkelie direct affloot na de aftrap na de 1-1, terwijl er op het moment van de gelijkmaker nog 40 seconden op de klok stonden.

Tsja dat Makkelie een enorme droplul van een scheidrechter is wisten wij in Nederland al hoor Modric. Blijf mij ook altijd verbazen hoe hij de klassieker mag fluiten met zn politie baantje in zuid.

25 juni 2024 om 11:19

Misschien gewoon reageren op basis van zijn prestatie gister (prima wedstrijd) ipv je eigen gal over personen spuwen waar maar mogelijk.

25 juni 2024 om 11:24

Prestaties van gisteren waren wederom waardeloos. Hij had de wedstrijd niet onder controle gezien de hoeveelheid gele kaarten die hij heeft gegeven.

8 minuten is lang maar wel terecht.

Je moet boos zijn op je medespeler die de bal wild naar voren schiet naar een Italiaan die daarna de laatste aanval opzet.

Krijg je een vrij trap op de vijandelijke helft, speel je terug om de bal nog 40 seconden in de ploeg te houden..schopt er één de bal wild naar voren...wtaf! Die wilde blijkbaar niet winnen...oliedom

8 minuten is wellicht fors, allicht ook niet.

Maar het is niet alsof het moet aankomen op dat ene minuutje teveel of te weinig, ja oke nu valt die goal er in.
Maar Makalie is niet helderziend en weet niet of en wanneer een goal gaat vallen, en Kroatie speelt dit EK gewoon slecht en is terecht 3e

Het ligt natuurlijk niet aan Kroatië zelf, dat in 3 wedstrijden amper iets heeft laten zien.

8 minuten was ook echt belachelijk veel, zuivere speeltijd ammehoela

Ik zeg het niet vaak, maar Makkelie heeft gewoon een hele goede pot gevloten. (Gaf ook nog eens goed voordeel bij de 1-1).Var check, penalty, vele overtredingen en gele kaarten. Op die 8 minuten zat je zo. Jammer dat zo'n grootheid zich verlaagd naar dit niveau, ach de teleurstelling zal wel erg groot zijn...

Tsja het is heel zuur. Je hoeft de laatste minuten enkel verdedigen en de bal in de ploeg te houden. Dat je dan alsnog een goal weggeeft is aan jezelf te danken

Ik ben allesbehalve fan van de persoon en scheidsrechter Makkelie maar met deze 8 minuten extra tijd was natuurlijk helemaal niets mis. Had eigenlijk nog minimaal 1 minuuut kunnen doorvoetballen na de goal van Italie.

Maar wanneer gaan we nou eens beginnen met het invoeren van de tijd stilstata zodra de bal niet in het spel is? Dan ga je een hoop frustatie van tijdrekken en dit soort gezeur tegenhouden.

Mordicus moet niet zeuren het team was overmoedig geworden en gingen volop in de aanval ipv van de bal in de ploeg houden. Hoe dom kun je zijn om in de laaste minuut nog met zijn allen naar voren rennen dit is precies Italië in de kaart spelen.

Ach gossie toch. Arme Modric. Kroatie speelt 3 wedstrijden als een natte krant, maar de blessuretijd van Makkelie doet ze de das om. Hou toch op, dit Kroatiã« heeft niks te zoeken op een EK na de groepsfase. Jammer wel, want ik had toch meer van ze verwacht. Maar het lijkt er op dat de gouden lichting van Kroatiã« op z'n retour is.

Lekker makkelijk van Modric. Ik vond overigens dat ze die tegen goal wel verdienden. Ze speelden belabberd en kwamen met geluk op voorsprong.
En ook hij kent de uitdrukking: It Ain't over till de fat lady sings.

Dat geld niet alleen voor de tegenstander, ook voor je eigen team.

Hand in eigen boezem, je bent gewoon de flater van het EK met Kroatië en je spel leek nergens op.

Ik kan mij nooit aan de indruk intrekken dat grote landen bevoordeeld worden , net als die goal van Nederland tegen Frankrijk als die tegen landen als Albanië of Slovenië was gemaakt was die goedgekeurd denk ik ,

Tsja was hongarije ook dan maar 10 minuten extra ? Spel lag langer stil.

Tijdrekken en dan de scheidsrechter de schuld geven omdat dit niet beloond wordt. Jammer van hem, ik had Modric wat hoger zitten qua hersencapaciteit.

Een reactie puur uit emotie. Had Luka de matchwinner geweest, dan was er helemaal niks aan de hand.

Ach modric moet toch als de beste weten hoe dat voelt.
Heeft vaak genoeg aan de andere kant gestaan.

Ze kruipen in de slachtofferrol , we zijn een klein land. Nu heb ik ook een collega , uit Kroatië die zegt precies het zelfde , nu weet ik waar dat vandaan komt.
Als je twee punten haalt dan ben je gewoon niet goed genoeg. Als Kroatië elke wedstrijd hadden gespeeld zoals tegen Italië dan hadden ze in de volgende ronde gestaan.

Kroatische media spreken al zelfs van de "nederlandse crimineel"
Maar Modric, Dalic en die media daar moeten eens naar zichzelf kijken. Kroatië was tegen het eind enkel bezig met tijdrekken. En ja, dat wordt erbij geteld. In plaats dat men voor de tweede ging. Had je 2-0 gemaakt, was het klaar. Daarbij liet men bij dat doelpunt van Italië zelf de boel helemaal open achterin. Dan vraag je er ook om. Nu heeft Makkelie ook wel een paar discutabele beslissingen gemaakt. Maar die 8 minuten was zo gek nog niet, gezien het tijdrekken. Kroatië heeft het vooral zelf af laten weten, ook in de vorige wedstrijd tegen Albanië.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren