Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wijziging in basis van het Nederlands elftal? Valentijn Driessen: ‘Hij brengt op dit moment meer dan Xavi Simons’

Laatste update:

Valentijn Driessen vindt dat Donyell Malen op dit moment meer brengt dan Xavi Simons. Dat zegt de chef voetbal van De Telegraaf in de podcast Kick-off. De 21-jarige Simons speelde tegen Polen (1-2) niet zijn beste interland, waardoor het de vraag is of Ronald Koeman hem wederom een kans geeft tegen Frankrijk vrijdagavond. Malen (25) is volgens Driessen een kandidaat om hem te vervangen, maar moet dan wel zijn verdedigende werk doen.

Simons startte in de basis tijdens het duel met Polen, maar kon geen potten breken en werd na een uur spelen naar de kant gehaald voor Malen. In de podcast van De Telegraaf wordt de rechtsbuitenpositie van het Nederlands elftal besproken.

“Hij is wel een van de kandidaten voor die plaats van Simons”, doelt Driessen op Malen. “Ik denk dat hij op dit moment meer brengt dan Simons. Hij speelt wel wat dieper. Alleen het punt is: je moet ook mee terug en dat deed Simons te weinig tegen Polen. Daardoor kon die Poolse man aan de linkerkant ongeveer zeven voorzetten geven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.”

Als Koeman voor Malen kiest tegen Frankrijk, moet hij wel zijn verdedigende taken uitvoeren, zegt Driessen. “We kunnen ons allemaal die wedstrijd tegen Italië wel herinneren in Enschede, die ‘kleine finale’ van de Nations League. Toen liet Malen continu zijn man gaan. Of Koeman dat aandurft of dat hij die wedstrijd nog in zijn achterhoofd heeft, dat is de vraag. Je kan er ook een meer verdedigende speler neerzetten tegen Frankrijk. Bijvoorbeeld iemand als Jeremie Frimpong.”

Presentator Pim Sedee wijst naar Wesley Sneijder, die zei dat Oranje zich eventueel ook kan aanpassen tegen Frankrijk en bijvoorbeeld met vijf verdedigers kan spelen. “Daar is Valentijn volgens mij niet zo’n voorstander van”, reageert Mike Verweij. “Er zijn ook heel veel mensen die zeggen: ‘Je bent nu deze weg ingeslagen en het is ook lekker om zo te blijven spelen omdat het vertrouwd is.’ Je krijgt ook alleen maar meer vertrouwen als het goed gaat, ook tegen Frankrijk in dit systeem.”

“Sneijder is voor een lichte aanpassing, dus met een vijfde verdediger”, vervolgt de Ajax-watcher. “Dat kan, aan de rechterkant heb je Denzel Dumfries, aan de linkerkant zou je bijvoorbeeld Micky van de Ven of zelfs Daley Blind erbij kunnen zetten en dan met twee aanvallers gaan spelen.”

Ook Maatsen is een kandidaat voor de rol van linkervleugelverdediger. “Hij heeft dat ook bewezen”, aldus Verweij. “Alleen Koeman heeft hem er natuurlijk heel laat bij geroepen. Ik weet niet of hij het dan durft om hem in zo’n grote wedstrijd te laten starten.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frimpong en Geertruida op rechts aub. Vrij duidelijk dat die tandem soepel loopt, toch?

20 juni 2024 om 12:24

Precies, ik vind simons bij het nl elftal toch niet heel denderend. Vind op dit moment malen en frimpong meer leveren.

20 juni 2024 om 12:35

Maar echt, op hoog niveau haakt ie af.

20 juni 2024 om 12:35

Simons staat ook vaak op rechts bij Oranje, terwijl hij bij zijn club vaak links of op 10 staat. Vind ik nogal een verschil, omdat hij zijn spel moet aanpassen.

20 juni 2024 om 13:03

Op recht 18 wedstrijden in tegenstelling tot 2 wedstrijden op 10. Bijzonder…

20 juni 2024 om 13:19

Dat is onzin natuurlijk, bij Leipzig vaak genoeg in grote wedstrijden belangrijk geweest.

Alleen het lijkt bij NL niet te lukken. Seedorf had dit destijds ook.

20 juni 2024 om 13:30

Bij Seedorf is dit nogal overtrokken. Ja, Seedorf speelde wellicht bij zijn club beter en was daar beslissender met doelpunten en (meer) assists, maar we moeten niet doen alsof Seedorf er helemaal niks van bakte. Dat beeld komt vooral door de 2 gemiste strafschoppen.

20 juni 2024 om 13:35

Seedorf paste niet in het systeem. Vaak de tempo uit het spel. Wat in Italië prima kon destijds. Maar in NL11 met Overmars, Zenden op de zijkant en soms Ronald de Boer, Bergkamp en Kluivert voorin, moest je wel andere middenvelders centraal kiezen.

20 juni 2024 om 13:37

Seedorf was een prima speler, maar niet echt bepalend natuurlijk. Misschien werd er teveel verwacht.

20 juni 2024 om 13:40

Het bijzondere was wel dat in de periode dat we met Overmars, Zenden, de Boer en Bergkamp echt de beste periode hadden (in mijn optiek '98-2000), Seedorf juist bij Real speelde.

Daar was hij juist zijn tactisch inzicht -in ieder geval tot de periode Hiddink- vaak tentoonspreidde. Juist ook zijn snelheid in omschakeling van verdedigende taken naar aanval, plus de goals die hij maakte, waren zijn sterke punten. Maakt het extra bijzonder dat het er in het Nederlands Elftal niet uit leek te komen.

20 juni 2024 om 13:41

Arsenal890 - Excuus, ik doelde op clubs ipv club.

20 juni 2024 om 13:49

Seedorf werd in Oranje verkeerd gebruikt. Daarnaast was het voetbal van Oranje natuurlijk anders dan Real en andere grote clubs.

Een speler die het in Oranje niet liet zien muv EK ‘88 was juist Marco van Basten.

20 juni 2024 om 12:27

Nouja, dit is toch maar 1x geprobeerd in een oefenpot tegen Canada? Geen ‘garantie’ dat het altijd zo soepel loopt

20 juni 2024 om 12:35

Dit is ook echt het meest logische om te doen tegen frankrijk met mbappe en hernandez op links. Daarom zal koeman dit niet doen

20 juni 2024 om 12:43

Precies wat ik ook denk, zodra er een goede tactische reden is om iemand op te stellen weet je sowieso dat Koeman dat niet gaat doen

20 juni 2024 om 13:20

Mbappé als die al speelt, hoef je een tikkie op zn neus te geven dan is die eruit

Theo hernandez was ook niet helemaal fit begreep ik

20 juni 2024 om 13:33

Ja, want zo willen we winnen. Door Mbappé bewust een tik op zijn neus te geven. Sommige mensen...

20 juni 2024 om 13:47

Niet "bewust" gewoon een beetje met passie de kopduels aan gaan

20 juni 2024 om 13:48

patrickwijnen vraag dat eens in argentinie of brazilie, die zouden zelfs 2 tikken geven om er zeker van te zijn.
winnen is winnen en hoe dat maakt voor topsporters niet uit, als dat is de zwakte van je tegenstander uit te buiten dan moet dat maar.
tikkie tegen zijn neus is sterkste speler er uit en kost ze ook een wissel, hadden ze hem maar niet op moeten stellen
in het wild worden de zieke dieren ook als eerste gegeten.

20 juni 2024 om 17:15

Wat geertruida rechtsmiddel dan ?
Raar dat mensen dumfries aan de kant zetten.

Verzaakt nimmer.

Ik zou eigenlijk wel eens het middenveld Schouten - Reijnders en Xavi op 10 willen zien. Dan benut je alle drie de spelers in hun kracht. Xavi is geen rechtsbuiten maar heeft een fantastisch seizoen gedraaid op de 10 positie in een van de sterkste competities ter wereld. Op rechts diepte brengen met Frimpong, die dan ook veel beter in staat is dan Xavi om Hernandez af te stoppen en dan de solide Geertruida erachter.

20 juni 2024 om 12:36

Dit is ook mijn ideale middenveld. Veerman wordt in wedstrijden tegen bv Frankrijk gewoon ondergesneeuwd en het wordt tijd dat Xavi eens op zijn positie kan spelen. Rechtsbuiten werkt gewoon niet

20 juni 2024 om 12:40

Hij speelde niet op 10 bij Leipzig maar aan de linkerkant met 2 spitsen ervoor en Olmo aan de rechterkant. Alle wedstrijden gezien en enkel in het laatste kwartier tegen Dortmund kwam hij als 10 te spelen

20 juni 2024 om 12:53

Vanaf links komt hij ook altijd uit in het centrum.

20 juni 2024 om 13:01

Dat klopt, maar ik zou het geen links en rechts buiten willen noemen. Xavi en Olmo spelen eigenlijk beide als 10 met alle vrijheid om naar binnen te komen. Net als Musiala en Wirtz bij Duitsland. Op papier staan ze op de flanken maar die lopen overal.

20 juni 2024 om 12:40

Je weet dat Simons meer gespeeld heeft als rechtsbuiten dan als 10?

20 juni 2024 om 12:44

Ook bij Leipzig op rechts vond ik hem een stuk minder dan op links maar wel stukken beter dan bij Oranje. Het is een mentaal ding hier

20 juni 2024 om 12:46

Bij oranje heeft die overal wel gestaan. Op links, rechts en op 10

20 juni 2024 om 12:48

In zijn gehele profcarriëre heeft hij op papier 28 wedstrijden rechtsbuiten gestaan en 26 wedstrijden op 10. Zijn statistieken (rendement) op 10 zijn echt stukken beter dan vanaf rechts. Oftewel, vanaf 10 speelt hij meer op zijn gemak/kracht dan vanaf rechts. Maar dat zien de meeste mensen ook wel, behalve Koeman.

20 juni 2024 om 12:52

Bij Leipzig heeft Simons op onderstaande posities gestaan:

- op 10 voor 2 wedstrijden
- op linksbuiten voor 23 wedstrijden
- op rechtsbuiten voor 18 wedstrijden.


Schijnbaar speelde Simons wel op zijn gemak/kracht bij Leipzig. En dat niet eens op 10!

20 juni 2024 om 13:02

Op rechts bij Leipzig speelde hij ook veel soberder met balletjes terug of meer fouten. Soms kwam hij er daar nog wel gewoon langs maar op links is hij constant gevaarlijk. Ik heb die overgang bij Leipzig vanaf rechts (waar hij begon) naar links gezien. Hij had een paar assists en goals op rechts maar het zag er toch niet lekker uit. De eerste keer vanaf links nam hij gelijk het heft in handen en dribbelde er constant langs. Vervolgens daar veruit het meeste gespeeld. Zelfs Olmo na zijn blessure kon die plek niet meer krijgen.

20 juni 2024 om 13:03

Bij Leipzig staat hij op papier links, rechts of in het centrum maar in de praktijk kan hij dan rennen waar hij zelf wil en komt hij vaak in het centrum uit. Dat is heel anders dan bij NL.

20 juni 2024 om 13:11

Hij had inderdaad een vrije rol vanaf links maar kwam vaak genoeg ook vanaf de linker zijlijn en soms trok hij naar binnen om ruimte te maken voor Raum. Echt centraal stond hij zelden. Als halve 10 op links of meer aan de zijlijn. Hij kan enorm makkelijk binnendoor passeren en dan uithalen maar ook met een schaar buitenom. Als pure 10 bij NL is anders omdat je minder vrijheid hebt en ook tactischer moet denken. Zowel balbezit als balverlies. Veel meer schaken dan op de flanken. Tenzij ze zeggen dat hij als schaduwspits mag spelen waarbij de controleurs alles opvangen maar dat is niet zo

20 juni 2024 om 13:17

Oke oke. Jij zou hem op links zetten wk020?

20 juni 2024 om 12:52

Xavi en Depay achter/naast elkaar zetten gaat niet werken die match werkt niet ze lopen te veel hetzelfde daardoor elkaar in de weg. De combinatie werkt niet voor Depay.

20 juni 2024 om 12:52

Dit dus.

20 juni 2024 om 13:18

Ik zou eerder een centrale verdediger op cdm getest hebben zoals Aké.. maar omdat nu te doen is een beetje laat zonder te testen. Ik vind het middenveld nu heel erg zwak verdedigend tegen een land als Frankrijk

Frimpong op rechts tegen Hernandez werkt het beste. Kan verdedigen maar ook over hem heen. Laatste keer toen tegen Frankrijk dribbelde hij hem in de slotfase ook 2 keer voorbij.

Het belangrijkste word het middenveld. Kan Veerman mee in het dynamische spel van de Fransen. Zo niet, wie zet je er dan. Ik zou zelf met Gravenberch op zijn positie spelen die dan samen met Reijnders als halven fungeert, Schouten als 6 erachter. Niet ideaal omdat Gravenberch geen topseizoen heeft gehad maar die heeft kracht en dynamiek. Vertrouw hem meer tegenover Kante dan Veerman. Dus zonder 10 en een meer dynamisch middenveld waarbij Reijnders het diepste staat. Schouten moet dan op Griezmann spelen

20 juni 2024 om 12:48

U heeft er kijk op. Echter mis je de steekballen en passing van veerman toch echt wel dan. In de wedstrijd tegen Dortmund (meen ik mij te herinneren) handelde veerman wel snel en kwam hij prima uit de verf. O.a. een Frimpong zal moet worden gelanceerd. Daarom zou ik toch met veerman beginnen en kijken hoe hij zich staande houdt. Voor meer kracht lijkt mij Gravenberch ook de beste optie. In mijn beleving is Gravenberch alleen nog iets te veel een jochie. Wordt tijd dat het een man gaat uitstralen. Dit zal zijn kans dan zijn.

20 juni 2024 om 12:57

Je hebt gelijk over dat Veerman tegen Dortmund wel snel speelde met mooie oplossingen. Echter lijkt hij me een speler die zich eerst de man moet voelen waarbij alle ballen worden ingeleverd. Dan heeft hij de overtuiging en rust dat het goed zit met als gevolg prachtige passing tegen een topteam. Denk zelf dat Frankrijk nog te vroeg voor hem komt en dat hij teveel in het twijfelmoment zit of hij zijn eigen spel wel kan spelen. Na 1 of 2 fouten gaat het in zijn koppie zitten en vallen zijn kwaliteiten weg. Kante speelt veel vanaf rechtshalf en zit er kort op dus je moet ook wendbaar zijn om je daaronder uit te voetballen. Op den duur zal hij ook bij Oranje tegen de goede landen zijn ding gaan doen. Hoop dat ik ernaast zit en hij gelijk morgen al laat zien uit te kunnen blinken

Zie dan toch liever Frimpong en dan Malen de laatste 20 minuten eigenlijk. Dan kan je ook met Geertruida starten wat ik tegen de sterke Fransen verdedigend wat zekerder vind dan Dumfries.

Malen lijkt mij momenteel geen basismateriaal, tegen Frankrijk in ieder geval.
Ik zou eerder Frimpong erin brengen voor Xavi hoor. Brengt defensief en met snelheid ook meer. Vooral defensief is hij meer gewend dan Malen....

Malen is ideaal voor de laatste 25 minuten ongeveer.

Ik ben het eens dat Xavi van die rechterkant af moet.

Zet hem maar eens op 10 of op de bank inderdaad.

Frimpong op rechts, geertruida rechtsback

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren