Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ronald Koeman moet voor Wout Weghorst kiezen voor Nederland tegen Frankrijk!’

Laatste update:

Het Nederlands elftal is goed aan het EK begonnen en de oranjekoorts begint steeds grotere vormen aan te nemen door de 1-2 zegen op Polen. Door de late treffer van Wout Weghorst zit de populariteit van de boomlange spits flink in de lift, maar past dit type spits ook bij het OranjeDNA? Verslaggever Jelle Kusters ging voor ING en Voetbalzone in gesprek met de fans van Oranje over de veelbesproken spitspositie én vroeg aan de fans wat het OranjeDNA voor hen betekent.

Meer lezen over de ontdekkingstocht naar het OranjeDNA? Lees erover op de
website
!

Wie zou jij als diepste spits opstellen tegen Frankrijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom? Die jongen doet het fantastisch als breekijzer in de late tweede helft en je gaat een hele andere wedstrijd spelen dan tegen de Polen. Het zou voor mij juist logischer zijn om Malen er in te zetten dan Weghorst vanwege zijn snelheid!

20 juni 2024 om 11:33

Helemaal mee eens. Tegen een land als Frankrijk verwacht ik dat we vooral het moeten hebben van snelle counter aanvallen. Daar vind ik Weghorst minder geschikt voor. Depay of Malen vind ik dan logischer.

20 juni 2024 om 12:10

Eens. Als je hem in de basis zet en het loopt niet lekker, heb je ook geen breekijzer meer over. Het is juist goed om een verdediging die al moe is nog even 20 min gek te maken met een irritant, energieke Weghorst.

20 juni 2024 om 14:32

Tuurlijk moet die jongen niet in de basis. Ondanks dat Depay altijd onzichtbaar is op een eindtoernooi zit er wel meer voetbal in. Allemaal hele logische beslissingen. Magoed Xavi op rechts is ook geen logische beslissing, dus wat dat betreft is Koeman tot alles in staat.

20 juni 2024 om 18:17

Eens. Aan de andere kant oogden Saliba en Upamecano helemaal niet comfortabel aan de bal. Als Wout een uur lang sleurt en die gasten opjaagt kan misschien daarna Malen wel profiteren met z’n snelheid!

Weghorst is helemaal geen basisspeler. Dan moet hij gaan meevoetballen en dat is nou juist niet zijn kracht. Hij is een pinchhitter die een wedstrijd beslist als het anders niet lukt.

Lekker met Depay, Gakpo en Frimpong starten.

Nee Weghorst moet niet in de basis, jezus! Een zeer gewaardeerde kracht in zijn rol als invaller, breekiijzer, pinchhitter. Daar ligt zijn kracht, hij kan niet 90 minuten sleuren, meevoetbal en kille voorin. Dit werkt, laat het zo.

20 juni 2024 om 11:37

Maar dan moet koeman hem wel iets eerder wisselen dan de laatste 5 minuten

20 juni 2024 om 11:57

Waarom? Hij had nu toch genoeg tijd om zijn treffer te maken?

20 juni 2024 om 11:40

Ben het wel met je eens maar Depay in de spits werkte ook voor geen meter, en je gaat niet Depay of Gakpo banken voor Brobbey. Vind het een lastige zaak voorin. Ik denk dat Gakpo - Brobbey best lekker zou kunnen werken omdat Brobbey wat balvaster is voorin en hij mooi Gakpo kan lanceren. Maar nogmaals, om Depay nou op de bank te zetten...

Dus ben het eens met je lezing dat Wout een supersub is, maar wel benieuwd wat jouw beoogde basis is dan voorin.

20 juni 2024 om 11:45

Klopt maar je hebt juist een wapen dat is het brengen van Weghorst. Ik zou met anders spelen als ik Koeman was, niet alleen voorin maar dat is een discussie. Ik zou tegen Frankrijk op de counter spelen met Depay, Gakpo en Frimpong. En tegen Oostenrijk op balbezit met Brobbey, Gakpo en Simons met Depay.

20 juni 2024 om 12:01

Ik ben benieuwd hoe Zirkzee het zou doen. Dat is een spits die zich vaak laat terugzakken. Frankrijk heeft vooral fysiek sterke verdedigers, dus Brobbey zou ik niet doen. Zijn kracht is zijn kont erin, en de bal bij zich houden, alleen weet ik niet of hij dat ook kan met verdedigers die nog groter en sterker zijn dan hij is. Als je met een terugzakkende spits speelt, hebben die verdedigers niemand om te dekken en kan je misschien voor wat verwarring zorgen en dan met bijvoorbeeld Frimpong erover heen.

20 juni 2024 om 12:01

Tegen Oostenrijk Brobbey, Gakpo, Simons en Depay allemaal voorin? Hoe zie je dat voor je?

Depay - Gakpo - Frimpong zou zeker een optie kunnen zijn. Ik denk eigenlijk dat dat misschien wel je sterkste voorhoede is op dit moment.

20 juni 2024 om 12:03

Kevin:

Voor mijn gevoel komt Brobbey juist wel in zijn kracht tegen sterke fysieke verdedigers omdat hij juist het duel aan kan gaan en die kracht van de tegenstander ook zelf kan gebruiken om weg te draaien. Bij een lichtere verdediger krijgt hij ook vaker de overtreding tegen gefloten.

20 juni 2024 om 12:03

Tegen Oostenrijk zou ik juist met Frimpong spelen. Die jongen heeft simpelweg een betere (lage) voorzet in huis dan de anderen aan zijn kant van het veld. Als Oostenrijk zich laat inzakken met de verdediging is juist die kwaliteit enorm van belang. Een Dumfries is toch 10 voorzetten nodig om er 1 of 2 goed aan te laten komen.

20 juni 2024 om 12:17

Ik denk dat Brobbey tegen de Franse verdedigers of tegen zon Rudiger van Duitsland helemaal niets klaar speelt. Fysiek zijn ze hem de baas en hij is voetballend te matig om het verschil te maken. Tegen de mindere landen als een Oostenrijk zou het nog wel kunnen echter heb ik de voorkeur voor een meer voetballende spits als Zirkzee. Ik vind Brobbey gewoon niet zo goed.

20 juni 2024 om 12:21

Depay was tegen de Polen een van de beste spelers op het veld, vooral de eerste helft.

20 juni 2024 om 12:31

Depay was gewoon goed, alleen die ballen wilden er niet in. Kunnen we sowieso stoppen met andere spelers in de spits te praten want Koeman gaat Depay toch niet wisselen. En ik vind dat terecht.

20 juni 2024 om 12:36

@burdy dat wil ik dan eigenlijk nog wel eens zien. Er zijn weinig verdedigers die Brobbey fysiek de baas zijn. En zoals Jtjevtt hierboven al aangaf, juist tegen zulk soort verdedigers krijgt hij minder overtredingen tegen en komt hij in zijn kracht.

Brobbey is 1 van de weinige spelers die kracht en snelheid kan combineren. Meestal zijn zulke sterke spitsen log of langzaam in de sprint. Dus zie niet in waarom hij het de Franse verdedigers of Rudiger niet lastig zou kunnen maken.

20 juni 2024 om 12:37

Consy: dat ben ik echt niet met je eens. Dan heb je echt een blinde vlek voor Gakpo die veel meer gevaar creerde en Reijnders die hartstikke balvast was. Depay liep meer in de weg, was grote delen van de eerste helft niet aanspeelbaar en de grootste kansen schoot hij hoog over. Een wereld van verschil vergeleken met zijn vorm in de oefenpotjes voor het EK.

20 juni 2024 om 12:53

Het klopt dat Reijnders balvast was en gewoon echt een prima pot speel. Het klopt ook dat Gakpo (veel) meer dreiging had, maar om te beweren dat Depay letterlijk in de weg liep en niet aanspeelbaar was klopt gewoon niet. Hij had zijn vizier niet op scherp, net als de rest van Oranje. Juist door hoe Depay speel kwam er veel ruimte vrij.

20 juni 2024 om 12:56

Misschien trok hij wat ruimtes open maar ik vond hem aan de bal gewoon slecht en uiteindelijk sta je in de spits om de bal in het doel te schieten toch? Als je weinig bijdrage hebt aan het spel en je mist zulke grote kansen dan kun je m.i. echt niet zeggen dat hij een van de beste spelers op het veld was.

20 juni 2024 om 13:17

Met veel dingen kan ik me vinden! Ben zelf niet echt een Depay fan dus bekijk het al niet neutraal. Maar er gebeurd altijd wel wat waar Depay ook loopt. Is het niet in combinatie maar verwarring met doordekken van de tegenstander. Persoonlijk denk ik als je tegen van die bomen speelt achterin, Depay wel nuttig is, want die moeten doordekken dan. Zo komt er ruimte komt voor Rijnders of een naar binnenkomende flankspeler. Brobbey is zeer sterk in duel, maar soms het idee dat dit hem zo veel energie kost, dit ten koste gaat van z’n doelgerichtheid en scherpte. Plus danmag hij nu met twee Franse CV’s het gaan uitvechten. Hoe zit het sowieso met z’n fitheid? Maar goed Koeman stelt Depay toch wel op 😏, iets met een appel en een boom.

20 juni 2024 om 13:24

Kuyt007: kan erin komen wat je zegt. Hoewel ik denk dat Brobbey het bij Oranje ook niet per se van doelgerichtheid moet hebben maar juist een goed aanspeelpunt kan zijn om door te steken naar de twee snelle flankspelers (gakpo en Frimpong). Depay heeft dat een stuk minder die gaat toch veel meer voor de eigen actie. Zie Brobbey een beetje in de Tadic-bij-Ajax-in-de-spits rol binnen dit elftal. Geen idee of hij uberhaupt al fit is, en Koeman gaat Depay sowieso niet banken inderdaad.

20 juni 2024 om 13:29

Vind dat persoonlijk ook z’n beste kwaliteit dus snap je punt. Met spelers als Malen en Gakpo, of Simons die bijsluiten heb je. Vind dat Brobbey anders de duels aangaat dan Weghorst als ‘Targetman’. Brobbey blijft vaker hoger staan en Weghorst wil nog wel eens extra meters op het middenveld lopen (jagen). Heb ook jaren en doe het nog steeds, kritiek op Depay, maar voor het eerst tegen Polen liep ik me niet te ergen en zag z’n functie op het veld (wellicht ook de euforie 😅😉).

20 juni 2024 om 13:53

Nou en dat is het hem nou net, hij kan gewoon 90 minuten + blessure tijd sleuren. Je kan lullen wat je wilt maar Weghorst gaat maar door.

Laten we stoppen met deze discussie! Wout is prima voor iets open te breken maar anders ook niet. Mocht je voorkomen en iemand in brengen als er ruimte komt breng dan Zirkzee

20 juni 2024 om 11:40

Ik vind Zirkzee juist iemand die in kleinere ruimtes goed uit de voeten kan en ruimtes kan vinden met passing.

Ik zou met Brobbey komen als er ruimtes zijn. Hij kan met zn kracht de bal vasthouden. Of je houdt daar gewoon Memphis.

Opvallend dat ruim 30% voor Zirkzee stemt. Dat is pas echt 'unproven technology' in het Nederlands Elftal.

20 juni 2024 om 11:41

Deze hele lichting is 'unproven technology'. Ze hebben als groep bizar weinig WK en EK ervaring. Not nooit iets klaargespeeld op een eindtornooi met Stefan de Vrij als enige uitzondering.

20 juni 2024 om 11:44

Of steeds meer mensen zien dat Depay waardeloos is op een groot toernooi als het moet gebeuren. Op het WK was het niks en deze wedstrijd ook weer niks en dan speel je tegen nietszeggende Polen. Weghorst is geen basis dus Zirkzee is je enige andere optie. Depay is “proven” niet goed genoeg.

20 juni 2024 om 15:31

@camavingoat: Depay was zeker proven, toen hij tegen Australie in 2014 de winnende scoorde. Helaas heeft hij daarna nooit meer echt zijn stempel op eindtoernooien kunnen drukken.

20 juni 2024 om 13:25

Daarom: “don’t change a winning team!”
Zou lekker met de zelfde 11 starten. Wellicht de rechterkant anders ivm een afwachtende speelstijl en de ruimte achter de rechtsback. Overigens vond ik Frankrijk nooit niet bepaald een topfavoriet uitstralen tegen Oostenrijk.

Nee, Wout moet niet in de basis.
Dit is weer dezelfde discussie als met Van Persie en Huntelaar. Van Persie maakte niet al zijn kansen af, maar was crussiaal voor het aanvallende spel voorin en voor snijder om de 16 aan te vallen. Toen Huntelaar mocht starten bij Van Gaal zag je al snel dat Huntelaar helemaal niet zo goed functioneert als basisspelerer. Dit soort spelers zijn op hun best als ze invallen waneer de tegenstanders al moe zijn en niet meer scherp zijn in de verdediging.

20 juni 2024 om 15:55

In 2012 had Huntelaae in de basis moeten staan. Die schoot toen echt alles erin en was ook een paar klasses beter in vergelijking met weghorst. Weghorst is inderdaad een perfecte invaller. Tegenstanders moe en dan komt er iemand in het veld met zeer veel enthousiasme.

20 juni 2024 om 23:19

In 2012 spelde Huntelaar 1,5 wedstrijd basis. Net zoveel als Van Persie. En dat was de slechtste tornooi van Huntelaar. Hij was op zn best als breekijzer. Het is een fout om te denken dat dit soort spelers in 90 minuten net zo goed zullen zijn als dat vaak zijn in de laatste 15 minuten.

Simons eruit, Frimpong erin om hangend vanaf rechts te spelen. Zodat je middenveld wat versterkt wordt.

Gakpo en Depay gewoon voorin.

Geef Memphis maar gewoon nog lekker een potje de kans. En anders zou ik nog liever Zirkzee zien eigenlijk. Wout gewoon als pinchhitter om iedereen omver te lopen als ze moe zijn.

Weghorst is pinchitter, klaar. Hij is ook niet goed genoeg om 90 minuten te sleuren voor Oranje niveau.

Hij kan juist in die korte tijd altijd iets extra's brengen met zijn enorme energie en ''agressie''.

Memphis gewoon in de punt. En als het niet lukt, dan gebruik je Brobbey of Zirkzee als puntspeler. Desnoods Gakpo, want dan kan je weer schuiven met andere spelers...

Ik zou verder kiezen voor Simons eruit en Frimpong op rechts. Dumfries eruit en Geertruida rechtsback. Of Dumfries Frimpong een keer proberen, kan ook....

Verder zou je Veerman nog eraf kunnen halen, maar dan moet Simons of Malen de basis in en hou je minder smaken als invallers.

Zou persoonlijk alleen Simons op 10 of links zetten met Gakpo samen. En dan Frimpong op rechts.

Dumfries of Geert dan RB. Rest hetzelfde.

Frankrijk moet je de bal geven en zelf het spel laten maken. Dembele en zelfs Mbappe zijn niet zo indrukwekkend als ze geen ruimte hebben om hun snelheid te gebruiken. Je moet ze met hun eigen wapens verslaan op de counter. Dit is een wedstrijd voor een 5-3-2 systeem en snelle aanvallers voorin. Ik zou spelers als Memphis en zeker Weghorst in deze wedstrijd niet opstellen.

Verbruggen
Geertruida
Van Dijk
Ake
Frimpong
Schouten
Veerman
Maatsen
Reijnders
Malen
Brobbey

Wie zegt dat Wout in de basis moet
heeft geen verstand van voetbal

Depay is de beste aanvaller die we momenteel hebben. Gek dat mensen steeds over Weghorst praten en dat hij in de basis moet starten. Het is leuk voor die jongen dat hij die 2-1 maakt, maar ik geloof dat Depay die ook wel had gemaakt. Daarnaast brengt Depay aanvallend veel meer dan Weghorst.

20 juni 2024 om 14:05

Ik geloof wel dat Weghorst beter instinct heeft om op de juiste plek te staan en door te lopen om zulke balletjes in te tikken. Hij is puur opportunist. Dat is leuk voor de slotfase, maar verder heb je meer aan Depay, die voetballend veel- en veel meer toevoegt.

Ik ben best benieuwd naar een Zirkzee op 10 en Depay op 9 of andersom

Frimpong op rechtsbuiten, en dan Geertruida op rechtsback

Natuurlijk moet Wout niet in de basis, zijn meerwaarde is juist erin komen als er iets geforceerd moet worden. En dat doet Wout het best als hij iets getergd is en op de bank moet starten.

Verder wel eens dat we in de spits weleens wat anders moeten proberen dan Depay. Persoonlijk vind ik Depay niet zo'n geweldenaar en zullen we er niet veel op achteruit gaan als hij op de bank begint.

20 juni 2024 om 14:05

Maar wel een beetje. Dus waarom zouden we hem dan op de bank zetten?

Offtopic (als het even mag):

Voor de mensen wie Wout een gigantische acteur, aansteller of erg overdreven vinden in gedrag en maniertjes, zou ik aanraden enkele seconden te bekijken van Wout zijn reactie na het missen van een kans toen hij nog bij de amateurs speelde.

De docu op Youtube heet: 'documentaire, zo werkte Wout Weghorst zich naar de top'.

Vanaf 0:24 seconden. Prachtige opname van hoe hij nog steeds exact zo reageert op het voetbalveld.

Als breekijzer oke maar zul je net zien als hij gaat starten, dat het 3x niets wordt.

Tja je hoorde Youri Mulder al zeggen, vorig toernooi, grootte ronde, waarbij Weghorst direct basis stond waren de beste wedstrijden van Oranje. Dus gewoon starten. De media heeft hem als breekijzer gemaakt. maar goed Zierikzee kan ik ook meeleven en als niet loopt Weghorst erin, alleen wel stukken eerder dan laatste 10 minuten. Zolang Brobbey maar blijft banken, totaal geen vertrouwen in.

We mogen aannemen dat Frankrijk een maatje te groot is voor Oranje en er dus kansen liggen in de tegenstoot. Snelle flankspelers dus graag: Frimpong erin op rechts en Bergwijn op links

Waarom kiezen mensen voor Depay?
Man heeft al een jaar lang HELEMAAAAAAAL niks klaargespeeld! Maakt zich drukker om hoe hij eruit ziet dan hoe hij presteerd!
Lekker op de bank of tribune zetten! Zwaar overschatte voetballer

Natuurlijk moet Weghorst niet in de basis! Is een goede pinchhitter, maar als hij in de basis staat doet hij niets, zou met Memphis beginnen als je naar de vorm kijkt. laat weghorst maar 20 minuten voor tijd invallen

Nee joh, Wout alleen inbrengen als breekijzer. Anders heb je helemaal niks aan hem.

Tegen Frankrijk moet je met Malen, Frimon en Gakpo starten. Lekker op de counter..

Dat er geen discussie is over dat memphis zich moet schamen door niet te leveren met zijn talent...wout idd als breekijzer...echt niet te geloven dat der wout uberhaupt bij t ned elftal zit...

Ja, zet Wegborst erin. Die scoort wel een doelpunt.

Gewoon Memphis. EN anders Malen. Tegen Frankrijk moeten ze gaan counteren.

De huidige spitsen die we hebben zijn toch wel interessant: alle types hebben we. Malen en Memphis snelheid, waarbij Memphis ook nog wel fysiek wat meebrengt en een actie heeft. Brobbey die fysieker is dan Memphis en een de bal bij zich kan houden zodat er teamgenoten om hem heen kunnen spelen. En dan heb je Wout met die lengte en die gekke passie waarmee hij ineens een extra boost krijgt als hij bij het Nederlands elftal zit.

Frankrijk is sterk, maar uiteindelijk moet ik het allemaal nog maar zien hoe zij omgaan met al die keuzes die Koeman kan maken. Dat die kerel van matties en beproefde recepten houdt is toch wel jammer eigenlijk; zoveel wapens waar je iets mee kunt.

Nee hoor, invaller is goed genoeg. En laat hem aub niet naar Ajax komen.

Gewoon als supersub laten spelen

Ik begrijp het opportunisme om Wout in de basis te willen zetten na zijn flitsende invalbeurt. Maar een basisplaats? Nee, natuurlijk niet. Je moet je beste 'voetballers' in het veld hebben. En juist Wout is de ideale 12e man die bewezen heeft om als invaller zijn taken perfect uit te voeren. Hij is in die rol een extra wapen voor Oranje. Laten we dat ook zo houden!

Hoevaak gaan jullie dit kutbericht weer naar boven pushen. Jezus wat een schijtsite zijn jullie geworden

Wat een onzin
Verbruggen
Geertruida, de Vrij, van Dijk, Ake
Veerman, Schouten, Reijnders
Frimpong, Depay, Gakpo

Frimpong neutraliseert het "gevaar" vanaf links. (hernandez)
Depay gaat tussen de verdedigingslinie spelen, waardoor Gakpo en Frimpong de voorwaartse beweging kunnen inzetten. vdven is ook nog een optie, die kan qua snelheid de Franse voorhoede iig aan.

Opportunistisch gelul dit.

Wout is een subersub, die spelen zelden goed wanneer je ze in de basis zet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren