Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen geniet van Joshua Zirkzee op training van Oranje: ‘Kunnen we veel plezier aan beleven’

Laatste update:

Valentijn Driessen zou bij Oranje de voorkeur geven aan Joshua Zirkzee boven Brian Brobbey, zo vertelt hij in de podcast Kick-Off van De Telegraaf. De chef voetbal heeft de spits van Bologna aan het werk gezien tijdens de training en is diep onder de indruk.

Brobbey, die vorige week geblesseerd uitviel, is maandag getest op de training van Oranje. Eerst zonder bal, later met bal. Bij het verlaten van het veld stak de spits van Ajax zijn duim op richting de fysio. Het lijkt erop dat hij erbij is tegen Frankrijk vrijdag.

"Mogelijk zit hij vrijdag tegen Frankrijk al bij de selectie en misschien kan hij zelfs wel minuten maken", aldus Mike Verweij. "Hoe verstandig dat is, is een andere discussie. Maar misschien kan hij nog wel zijn waarde hebben."

Driessen ziet in Zirkzee echter een veel betere optie voor Koeman. "Als je hem ziet trainen, dat is wel klasse. Daar kan het Nederlands elftal nog veel plezier aan beleven."

Jerdy Schouten ziet in Zirkzee een potentiële 'wereldspits', zo gaf hij vorige week aan tijdens een persconferentie. "Dat is misschien een brug te ver, maar als je ziet hoe hij nu speelt is het onbegrijpelijk dat hij vorig jaar op de bank zat bij Jong Oranje", aldus Driessen.

Veel smaken


Koeman heeft veel smaken in de punt van de aanval. De bondscoach van Oranje begon tegen Polen met Memphis Depay als diepste spits. De transfervrije aanvaller blijft de nummer één keus van Koeman.

Diens vervanger Wout Weghorst zorgde echter voor de meeste euforie in het Nederlandse kamp. De spits van Burnley schoot tien minuten voor tijd raak op aangeven van Nathan Aké en kroonde zich tot matchwinner.

Koeman heeft met Brobbey en Zirkzee dus nóg twee opties in de punt van de aanval. Zirkzee zou ook als nummer 10 uit de voeten kunnen. Tegen Polen was Tijjani Reijnders de meest vooruitgeschoven middenvelder.

Wie kies jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens hiermee. Vind Weghorst de fysieke spits als hij nodig is. Malen de snelle spits/vleugel. Zirkzee de vergelijkbare vervanger van Memphis als hij niet goed speelt. Heb de toegevoegde waarde van Brobbey nooit zo begrepen.

18 juni 2024 om 13:16

Moet zeggen dat ik buiten Zirkzee ook geen van die spelers als basisspeler zie. En dan bij Zirkzee puur op zijn profiel qua speler en nog niet eens op dat hij qua prestaties daar al hoort te staan. Goed seizoen gedraaid, maar nog niet het niveau 1e spits van Oranje. Malen is wat mij betreft puur nuttig tegen een moegestreden defensie. En Weghorst is een ideaal breekijzer inderdaad. Brobbey is denk ik meegenomen als aanspeelpunt met een betere techniek dan Weghorst.

Voor de toekomst hoop ik nog wel dat een paar spitsen zich gaan ontwikkelen. Memphis is de beste die we hebben, ondanks dat hij niet een echte spits is. Maar daarachter vind ik het nog maar matig. Persoonlijk had ik de hoop dat Gakpo zich ging ontwikkelen tot spits. Ik vind hem qua type namelijk wel die kwaliteiten bezitten en ook qua fysiek kan hij mij wel bekoren daarmee. Maar dat valt tot nu toe wat tegen.

18 juni 2024 om 13:52

@ruuuud: Dus eigenlijk zeg je gewoon Zirkzee in de basis i.p.v. Memphis?

Geheel eens!

18 juni 2024 om 14:11

Dat zegt hij niet Laat Zirkzee maar eerst rustig komen. Nergens voor nodig om hem direct voor de leeuwen te gooien nadat hij pas net bij de groep is. Want stel je voor dat hij door welke reden dan ook niet presteert. Dan moeten de Depay haters ineens gaan roepen dat Depay terug in de basis moet. Dat kunnen die mensen niet aan.

18 juni 2024 om 14:11

Achja, het is tegenwoordig hip om elke Ajacied af te kraken als overhyped en overbodig vanwege 1 slecht seizoen. Dat Brobbey erbij zit was gewoon logisch. Want bij een blessure van Depay had je met Brobbey een vervanger gehad zonder het hele systeem om te gooien via een basisplaats van Woutje. Zirkzee is er daarna natuurlijk pas bij gekomen, die zal nu wellicht de voorkeur krijgen bij een evt blessure van Memphis. Maar laten we aub niet doen alsof Brobbey er niks van kan, was in het slechtste Ajax aller tijden gewoon goed voor 18 goals en 10 assists in omgerekend 26 volledige wedstrijden. En heeft nog een aantal weken gemist door een blessure.

18 juni 2024 om 14:45

Inderdaad Silverfront, helemaal met je eens. Mede door Brobbey (ik schat zelf in 70% op basis van zn belangrijke goals/assists) is Ajax nog 5e geworden. Zonder hem waren we denk ik 9e a 10e geworden en speelde we niet eens Europees voetbal.

Velen (vooral niet-Ajacieden) zien echt totaal de waarde van Brobbey niet, terwijl als je een beetje op hem hebt gelet dit seizoen en ook al vorig seizoen, zie je duidelijk wat z'n krachten zijn: In de diepte weg gestuurd worden, balvast, lichaam erin zetten, duelkracht, als een kapstok van het elftal fungeren en andere spelers eronder laten komen, waarna hij of zelf wegdraait en zelf schiet of aflegt en vaak de assist op een goal heeft.

18 juni 2024 om 15:00

Ik ben zelf niet voor Ajax maar zie wel dat Brobbey een goede spits is/kan worden. Enorm sterk, snel en goede loopacties. Zijn afwerking laat nog wel te wensen over om een echte topper te zijn. Dan moet bijna elke grote kans gewoon een doelpunt zijn.

Hij is nog jong dus wellicht komt dat nog.

18 juni 2024 om 15:26

De afwerking van Brobbey is matig. Maar ik zag gister ene Mbappe, voordat hij zijn neus brak, alleen op de keeper afgaan en faalde hopeloos door de bal naast te schieten. We moeten dat dus niet overdrijven, iedereen mist kansen. Natuurlijk heeft Brobbey bij Ajax veel kansen gemist, maar ook veel gescoord(lees hierboven de cijfers en hij is nog bij meer goals betrokken dan ik had gedacht). Met zijn fysiek en assists kan hij heel belangrijk zijn in de selectie.

18 juni 2024 om 15:18

Brobbey is een andere spits dan alle andere. Ik denk dat hij JUIST in dit Nederlands elftal kan renderen. Wellicht niet met veel goals maar met veel assists. Je hoeft Brobbey maar aan te spelen wanneer hij met de rug naar de goal staat en hij houdt de bal vast. Bij Ajax liepen er vorig jaar matige spelers om hem heen. Bij Nederland lopen daar Gakpo, Memphis, Xavi, Reijnders, Veerman, Malen, Bergwijn of Wijnaldum omheen. Allemaal spelers die kunnen afdrukken en goals kunnen maken. Er is snelheid en scorend vermogen. Brobbey is zelf ook verrekte snel trouwens. Ik zie het al helemaal voor me. Xavi die Brobbey in de 16 aanspeelt. Gakpo of Memphis(die op 10 speelt ipv Veerman) komen eronder en jassen de bal in de kruising. Ik zeg niet dat ik Brobbey in de basis wil zien overigens, en ik ben ook heel benieuwd naar Zirkzee. Die heeft bij Bologna af en toe laten zien een hele mooie bergkampiaanse techniek te hebben. Dat is dan weer Brobbey zijn zwakke punt.

18 juni 2024 om 15:41

Je hebt gelijk hoor wat betreft Brobbey maar er zijn gewoon niet zo heel erg veel opties voorin. Als je dan gaat kijken naar spitsen met nog enigszins potentie staat hij al snel hoog op het lijstje.

Zo'n Zirkzee is toch een veel betere vervanger dan Wijnaldum? Als je toch iemand anders op 10 wil laten invallen.

18 juni 2024 om 13:22

Dat zou kunnen maar dan moet hij veel minuten maken op die positie. Ik denk dat we op 10 wel goed zitten de komende jaren met Xavi en Koopmeiners. Zirkzee moet langzamerhand Depay gaan vervangen. Lijkt me ook een heerlijke spits voor Frimpong en Gakpo.

18 juni 2024 om 13:31

Het gaat mij om dit toernooi. Op 10 is het niet heel breed gezaaid. Hebben daar nu uit nood een Reijnders staan (vind hem op 8 beter) en hebben als alternatief eigenlijk alleen Xavi en Depay. Daarom snap ik niet waarom Zirkzee nooit wordt genoemd om daar als invaller te spelen. Want Wijnaldum is gewoon klaar en heeft daar niks meer te zoeken. Alleen jammer dat Koeman dingen ziet die niemand anders ziet. Snap ook niet waarom er niemand in een interview heeft gevraagd na de wedstrijd wat nou precies het idee was met Wijnaldum en hoe die dat volgens Koeman heeft ingevuld. Ach, waarschijnlijk raakt Koeman dan weer geïrriteerd

18 juni 2024 om 14:14

Eens!

18 juni 2024 om 15:04

Door Wijnaldum kreeg Weghorst de ruimte om de goal te maken. Maar vooral de rest blijven napraten

18 juni 2024 om 15:08

Waarom is Gakpo dan niet de vervanger van Depay?
Ik vind Gakpo nou niet bepaald een prototype linksbuiten. Sterker nog: als Lang fit is zie ik Lang daar spelen.

18 juni 2024 om 15:12

Lang? Prima eredivisie speler hoor, maar nee, zelfs Kluivert is verder

18 juni 2024 om 15:13

@dnsdkr laat Lang eerst maar eens fit worden en weer wat goede potten spelen, voordat we die in oranje terug gaan zien.

18 juni 2024 om 15:15

Lvgael. Wat een geweldenaar...

18 juni 2024 om 16:31

@The-jump/ Ook goed. Gaat mij erom dat ik Gakpo geen echte linksbuiten vind, itt een Lang of Kluivert, en dat hij niet genoemd wordt als logische vervanger voor de plek van Depay.

18 juni 2024 om 15:14

Nee. Aanvallend uiteraard meer dan goed, maar in de omschakeling verdedigend heb je qua balans echt meer aan Wijnaldum dan aan Zirkzee. Met Zirkzee op 10 speel je echt ultra aanvallend.

In ieder een extra optie voorin en dat is nooit weg(horst).

Tegen eenieder die zegt dat Wijnaldum niets bracht in het veld: Laten we niet vergeten dat de goal van Weghorst mogelijk werd gemaakt door een klasse schaduwsprint van Wijnaldum

18 juni 2024 om 14:18

Ben het wel eens dat het makkelijk is om Wijnaldum af te kraken maar er wordt inderdaad ook te makkelijk aan zijn positieve punten voorbijgegaan. Wijnaldum is altijd goed geweest in het op het juiste moment in de 16 meter te komen. Helaas is zijn handelingssnelheid wel erg achteruit gegaan.

18 juni 2024 om 15:09

4 balcontacten in 33 minuten. Dan moet je je afvragen wat je gedaan hebt..
laten we nou gewoon eerlijk wezen. Die gozer is niet meer geschikt voor dit niveau, toch?

18 juni 2024 om 15:21

Wijnaldum was op het hoogste niveau toch nooit echt goed aan de bal? Bij Liverpool was hij vooral een breker, en moest loopacties maken, daar was hij goed in, dan kwam hij voor de goal en kon hij redelijk koppen/afwerken.

Bij Oranje ging hij dan het spel proberen te maken en dat lukte nooit. Ik kan zijn huidige niveau niet beoordelen, maar kwa ervaring prima, en wees eerlijk we hadden (mede door blessures) niets beters.

18 juni 2024 om 17:05

Hou toch op. Wijnaldum sprintte alleen maar weg, omdat hij de bal niet wilde hebben. Toen hij doorhad dat die bal wel eens zijn kant op kon komen wist hij niet hoe snel hij weg moest komen.

Ik zou Zirkzee wel een keer willen zien spelen, maar verwacht dat eerder tegen Oostenrijk. Tegen Frankrijk zal Koeman wel willen spelen met een snelle aanval, en weghorst als supersub gebruiken.

18 juni 2024 om 14:26

Zirkzee is ondanks zijn lengte niet traag hoor, vergis je niet.

Maar Koeman gaat geen ingrijpende aanpassingen doen tegen Frankrijk.

Het enige wat ik zou kunnen:

De Ligt i.p.v. De Vrij, maar daar zie ik geen zichtbare reden voor. De Vrij is ervaren en zeer degelijk namelijk.
Geertruida i.p.v. Dumfries, dit i.c.m. Frimpong op rechtsbuiten. Dat zie ik nog best wel gebeuren, maar dan zal Veerman of Simons de klos zijn.

Verder zou je eventueel ook nog met van Dijk en Aké centraal kunnen spelen en Micky op linksback, maar ook dat zie ik niet gebeuren.

Eigenlijk zie ik nu alleen gebeuren: Frimpong en Geertruida erin voor Dumfries en Veerman of Simons.

Ik vind het een beetje eng hoe positief Driessen is dit EK. Al gaat het hier wel om een bankspeler die Koeman eigenlijk niet geselecteerd had, misschien dat dat dan een kleine sneer is die hij wil uitdelen? Anders weet ik het ook niet meer!

Gewoon laten spelen in de spits of misschien op 10, samen met Gakpo. Malen links, Frimpong rechts.

Is dat niet afhankelijk van welk type je nodig hebt?
Brobbey is toch veel meer een aanspeelpunt en Zirkzee een komende spits?

Van Zirkzee is het bekend dat hij met ruimte een uitstekende aanvaller is. Zijn manco is spelen in kleine ruimtes.

Brobbey is een typisch aanspeelpunt. Je kan hem in de dekking aanspelen en van daaruit de aanval verder opbouwen. Zeer geschikt om mee te spelen tegen landen die zich terugtrekken rond de eigen zestien.

Het zijn echt compleet verschillende spitsen die je in andere scenario's zou inzetten.

18 juni 2024 om 15:51

Zirkzee is toch bijzonder technisch, zou hij ook in de kleine ruimte niet uitstekend functioneren? Brobbey doet eigenlijk alles op kracht, in de Eredivisie steek je er dan snel bovenuit, maar tegen Saliba is het wel andere koek, dat voordeel heb je dan niet meer.

18 juni 2024 om 16:15

Hij stond er vroeger bekend om niet zo sterk in de kleine ruimte te zijn. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hem afgelopen jaar niet veel heb zien spelen dus wellicht heeft hij zich in dat aspect flink verbetert.

Maar mocht dat niet het geval zijn, dan is hij zeer geschikt om opgesteld te worden als Oranje zich terug trekt op de eigen zestien.

Brobbey heeft al vaker laten zien erg sterk in de duels te zijn. Verwacht dat hij ook Saliba een lastige avond kan bezorgen.

De eredivisie brengt overigens al sinds jaar en dag sterke verdedigers voort. Menig defensie in de premier league steunt op een verdediger uit de eredivisie.

Etaleer maat tijdens de wedstrijd waar het nodig is
En last je niet naaien door de valduiken van die Fransen, dat het spel om de tegenstander kapot te maken en vandaaruit spelen ze op hun kwaliteiten

Mooi. Als Brobbey en Zirkzee de ontwikkeling doorzetten, hebben we 2 topspitsen de komende jaren. Hopelijk snel af van Depay in de spits.

Dit wordt het wsl, Koeman kennende;
Verbruggen
Dumfries-de Vrij-VVD-Ake-vd Ven
Veerman-Schouten-Reijnders
Gakpo - Memphis

Ikzelf hoop dat ie gewoon 433 gaat spelen met Frimpong en Geert op rechts...

18 juni 2024 om 15:10

Geen gekke opstelling hoor, met veel snelheid aan de flank en vrijheid in het centrum. Gelet op wat we hebben en de aanname dat we tegen Frankrijk wat meer met de kont tegen de eigen 16 aan spelen is dit best een prima opstelling.

Zirkzee vind ik meer een echte old skool nummer 10, eentje die middenveld met aanvallers kan verbinden. Ik zie hem wel als een soort Bergkamp rol in hem. Eentje die Depay en Weghorst beter kan laten voetballen. Kan assisten geven, meevoetballen, dribbelen, scorend vermogen en goed overzicht. Gravenberch is ook een missende schakel. Die vind ik beter dan een Veerman en kan het elftal echt laten voetballen. Nu miste je tegen Polen iemand die baltempo kan opschroeven. Gewoon Schouten, Reijnders en Gravenberch. Aanval met Depay, Zirkzee en Frimpong beginnen. Dan als invaller vind ik Gakpo, Weghorst en Malen erg sterk. Malen laten beginnen als basisspeler vind ik hem minder gevaarlijik. Ook een Veerman is in mijn optiek een betere invaller.

18 juni 2024 om 15:53

Denk dat Gravenbergh met zijn fysiek inderdaad wel een speler is die je op dat middenveld mist, pendelaar die duelkracht heeft. Veerman zal juist tegen Oostenrijk een handige speler zijn, die ogen wat kwetsbaar bij de omschakeling.

Zirkzee is echt een aparte spits om het maar zo te zeggen en zijn manier van spelen past zeg maar totaal niet bij zijn postuur en voorkomen. Hij is mega groot (193cm) maar is zó technisch vaardig. In Europa zijn er momenteel maar weinig spitsen die technisch zo goed zijn. Totaal ander type spits dan wie dan ook in onze selectie en voegt een andere dimensie toe aan je elftal. Weghorst is de ''alles-of-niets'' spits met wie je juist opportuun kan gaan spelen en Brobbey is juist weer iemand die je kan brengen bij een krappe voorsprong om in de counter toe te slaan (zowel in de diepte als een kapstok waar je middenveld goed bij kan sluiten).

Kan iemand kijken of het wel goed gaat met Valentijn? Hij is helemaal niet zuur dit EK. Ik begin me een beetje zorgen te maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren